{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  CE godkendelse
  • #1   27. jul 2010 Preben har helt ret. Du ville måske kunne få problemer med forsikringen hvis du altså skulle have det på. Har jeg nu aldrig haft forsikring på nogle af mine både eller vandscootere. Men hvis jeg stod og skulle købe en båd til f.eks 100000 og kunne få en som ikke var ce godkendt til det halve. Havde jeg sku bare valgt en uden ce godkendelse. Men det er jo helt op til en selv.

  • #2   27. jul 2010 Tak for svarene.
    Så CE godkendelsen er udelukkende fordi loven siger og hvis man har tænkt på forsikring, men hvad skal man bruge den til hvis man knap nok må sejle med dem her i DK smiley

    Christian


  • #3   28. jul 2010 fordi du kan få store problemer hvis du laver en skade , og dit forsikringsselskab gør knuder , og du må ikke sælge en båd uden ce godkendelse .dvs du er gift med den

  • jon n
    jon n Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 4
    #4   28. jul 2010 har godt nok læst noget andet en det i siger, at regler vor vandscootere er andre. . . prøver lige om jeg kan finde det på nettet

  • jon n
    jon n Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 4
    #5   28. jul 2010 her står det at fx vandscootere ikke skal
    www.baadinfo.dk/om/tips.php?id=115

    Der er dog forskellige undtagelser fra reglen
    Hvis lystbåden er selvbygget og til eget brug, er den undtaget fra reglerne og skal ikke CE-mærkes. Betingelsen er, at båden ikke markedsføres inden for EU i en periode på fem år.

    Desuden er følgende fartøjer undtaget
    Fartøjer, der udelukkende er konstrueret til kapsejlads.
    Kanoer, kajakker, gondoler og vandcykler,
    Windsurfingbrætter, motordrevne surfbrætter, vandscootere, jetski og andre "personlige" motordrevne fartøjer
    Originale historiske fartøjer og individuelle reproduktioner af sådanne, der er konstrueret før 1950 og som hovedsagelig er bygget af originale materialer.
    Forsøgsfartøjer, såfremt de ikke senere markedsføres i resten af EU.

    Undervandsfartøjer og luftpudefartøjer
    Direktivet er omsat i Søfartsstyrelsens Tekniske Forskrift nr. 11 af 15. december 1995 om produktion og markedsføring af fritidsfartøjer. Forskriften kan rekvireres hos Ivar C. Weilbach, Tolbodgade 35, 1253 København K
    Hvis reglerne ikke følges … kan det give bøde, hæfte eller fængsel i op til et år.


Kommentér på:
CE godkendelse

Annonce