{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.093 visninger | Oprettet:

NickSE
NickSE
Tilmeldt:
29. jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Nybegynder - Askeladden Z7 fra Sverige {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,
Jeg er på udkig efter en Askeladden Z7 og har fundet et par stykker i sverige fra 08 som ikke har sejlet mange timer (begge benzin motorer). De koster ca 400.000-450.000 DKK. Jeg er interesseret i en hvid model, derfor kigger jeg udover DK's grænser.
Hvordan klarer Jeg, der aldrig har haft en båd før, sådan en købssituation uden at blive godt og grundigt snydt? jeg aner intet om både, men har kigget og kigget på diverse både og det er lige denne båd jeg har forelsket mig i smiley
Vil en dansk Askeladden forhandler hjælpe med at servicere sådan en "importeret" båd?
Er der bådmæglere der kan hjælpe mig?
Er det kompliceret at få den fragtet hjem til KBH fra feks gøteborg?

jeg håber i kan hjælpe mig da det sitrer i min krop for at komme på vandet!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nybegynder - Askeladden Z7 fra Sverige
  • #1   30. jul 2010 hej hej.
    da du er helt ny vil jeg foreslå du køber en via mægler.hvis du køber privat er du på herrens mark hvis der er noget galt og du ikke har kendskab af både .,og lige har du som minimum taget speedbåd kort??

    (link fjernet)

    fandt denne ved forhandler så der er temmelig sikkert flere.,

    hilsen bayliner 3555


  • NickSE
    NickSE Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #2   30. jul 2010 Kender du en sådan bådmægler? (mægler = bådforhandler?)
    yes der er en del at finde hos forskellige forhandlere men ikke mange med hvidt skrog. Den du refererer til er også i den gule version.


  • #3   30. jul 2010 gul ????
    forstår jeg ikke for mig er den hvid med sort .nej jeg kender ikke specifik
    en forhandler men du er mere sikker på en ordentlig handel via en forhandler , og de fleste gange er det nemmere at få en seson garanti på båden hvis man køber ved forhandler .,det behøves heller ikke at være en direkte askeladden forhandler for at servicere den ,. men årg og timer tror jeg ikke der er noget at være nervøs over .,

    har selv en del gange til reserve dele og båd specifik brugt morten bay ( mb marine sjælland ) han ved en masse .,og har selvom jeg bor i esbjerg ,tjekket en båd for mig på sjælland ., transport tror jeg ikke bliver noget problem , kan du ikke finde nogen er her et nr du evt kunne prøve
    25583009 . de hentede vores i syd tyskland

    hilsen brian


  • NickSE
    NickSE Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #4   30. jul 2010 Tak for den gode info Brian smiley
    Ja det med farven er ikke så let at vurdere, det kan godt være du har ret i at det er den "hvide" model, jeg har lige været forbi en forhandler idag for at se på en "hvid" og den var mere creme end jeg troede, der var også en standard gul model der som var en del mere gul, det er første gang jeg ser dem live.
    Askeladden gik konkurs i 2008 og i følge den svenske forhandler så bortfaldte al garanti på nær det der er på motoren fra mercruiser, jeg ved ikke om en dansk forhandler kan sælge en båd uden garanti baseret på samme konkurs situation?


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Både: 2 Svar: 1
    #5   31. jul 2010 Hej Nicolaj,
    Jeg villle nu ikke være så bange for at hente en Askeladden i Sverige. Sidste år hentede jeg min Monterey 248 i Stockholm på en trailer, det kan da også lade sig gøre med Askeladden.
    Prisen skal bare være "rigtig" så der er lidt at give af, til evt. små reparationer.
    Du evt. sende mig en pb hvis du have mere info


  • #6   31. jul 2010 hej igen

    hvis du køber en båd med motor garanti , ved forhandler også i danmark kan man næsten altid få sæson garanti og så en kasko forsikring så ser jeg ingen hindring for at hente eller købe ,og som steen skriver ,på en trailer med den, eller køb en med trailer, du skal altid have is i maven og prutte alt det du kan ., fik 10,000 euro på vores ,

    hilsen brian


Kommentér på:
Nybegynder - Askeladden Z7 fra Sverige

Annonce