{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Dobbelt skrov/skilles ad? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en båd som en dobbeltskrovet og synkefri. Kan man skille sådan en båd fra hinanden? Altså løfte de to dele fra hinanden. Jeg skal nemlig ha skiftet det skum der er i mellen da det har suget vand og båden er rigtig tung.

Hvordan er fremgangsmåden?

Mvh Henrik


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dobbelt skrov/skilles ad?
  • #1   31. jul 2010 er det ikke bare flamingo der er inde i den ?

  • #3   31. jul 2010 Ville være en stor hjælp, hvis du havde billeder af den !! Alt kan skæres istykker og lappes igen, men ville jo være smart, hvis du kunne spare noget bøvl.
    Ville ikke sidde her og sige hvordan, hvis det viser sig at der er en nemmere løsning. Så fyr nogle billeder ind.


  • #4   31. jul 2010 Båden hedder Cycolak. Det er i vært fald hvad der står i båden. Jeg ved ikke hvad det er for noget skum der er fyldt med men det er ikke flamingo. Den burde da være til og skille ad, den er jo samlet på en måde. Jeg får taget nogle billeder i løbet af eftermiddagen.

  • #6   31. jul 2010 Aner ikke hvordan de har puttet de i, men det er noget porøst noget. Jeg ligger billeder op af båden omlidt og så kan i jo se hvad der er for en. Jeg snakkede med en kammerat tidliger og ham mente det var en Ryds jolle.

  • #7   31. jul 2010 http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1476

    Så er der lidt billeder.


  • #8   2. aug 2010 gør som jeg gjorde med en båd engang af med fenderlisten under den er de 2 skrov dele garanteret boltet eller popnittet sammen fjern bolte/popnitter
    tag et koben med lidt stof om så du ikke skader skroget og bræk med følgse når det giver sig ligger du en kile i og flytter dig lidt og brækker igen og endnu en kile i til sidst skulle den gerne være løs og du kan med lidt besvær løfte overdelen af men pas på hvor skummet er det kan sidde godt fast smiley

    mvh thomas


  • #9   2. aug 2010 Hej Thomas. Tak for tippet :o)
    Har godt selv været ude og tage fenderlisten af på et stykke og sørme om jeg ikke kunne skille de to dele ad, ligesom du lige har skrevet. Ville bare ikke gå i gang før jeg lige havde hørt her inde om der evt var nogen som havde været ude i samme projekt. Båden er fyldt med det der hedder polyuretanskum. kan man købe det nogen steder?


  • #10   2. aug 2010 ja rigtigt i byggemarkeder og koster omkring 14 kr dåsen smiley

Kommentér på:
Dobbelt skrov/skilles ad?

Annonce