{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Problem m. gear på mercury 115 fra 87. {{forumTopicSubject}}

Hej Bådfolk

Motoren er somsagt en Mercury 115 HK 6 cyl fra 1987

Har forgæves prøvet at få mit bakgear til at virke men desværre uden held, jeg tror at problemet er opstået efter at gearkassen (eller hvad det hedder, det nederste af motorben hvor skrue osv sidder på) blev pillet af for at skifte impeller..

Jeg har forgæves forsøgt at justere på gear-kablet på sådan en skrue der sidder et stykke inde på kablet men nu er skruen helt i bund på det lange gevind og kan ikke komme videre og den vil stadig ikke gå i bakgear :/..

Den vil godt gå i bakgear på land når den har ørevarmer på!?

Men i vand vil den ikke, håber der er nogen der kan hjælpe mig så jeg kan få den klar her i weekenden og sejle en tur, for den sejler fandme godt!

Der sidder en lang stang som går hele vejen fra motoren og ned igennem motorbenet, kan denne stand på nogen måde være drejet da man satte motorbenet på? eller kan den have fået en mindre vandring.. hvis i ligesom forstår?

På forhånd mange tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problem m. gear på mercury 115 fra 87.
  • #2   20. aug 2010 Tak skal du have Lasse.. Jeg ser om det kan være noget ala det :).. Ellers må der gerne komme flere på banen smiley

  • #3   20. aug 2010 Både håndtag og gearkasse skal stå i fremgear når du samler så af med gearkasse, sæt den i frem med en vandpumpetang, sæt gasgearhåndtag i frem og sammel det igen.

  • #4   20. aug 2010 D R >> Tusind tak, jeg forsøger når jeg komme hjem, det vidste jeg fandme ikke så mon ikke det vil løse det... ville være for fedt smiley

    Endnu engang mange tak.. Jeg skriver så snart jeg ved om det virker smiley


  • #5   20. aug 2010 Undskyld jeg spørger men dvs. at selvom den stod i frigear på både håndtag og gearkasse da den blev skildt ad, så skal den alligevel sættes i fremad både med håndtag og gearkasse?

    Endnu engang mange tak


  • #6   20. aug 2010 Ja for frigear er lidt "flydenede" og den kommer ikke nødvendigvis i de rigtige hak men er begge i 1st er de linet rigtig op over for hinanden.

Kommentér på:
Problem m. gear på mercury 115 fra 87.

Annonce