{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.852 visninger | Oprettet:

Fik købt ny bådtrailer - problemer {{forumTopicSubject}}

Ja, så hentede vi vores Brenderup trailer idag og var glade, meeeen nu kan vi så ofre flere penge på at få den til at passe...øv

Vores båd har køl ca. ½ m fra agter og så ud mod stævnen og det betyder så at vi kan få båden på traileren, men ikke af igen, da køl´en vil sætte sig i spænd ved kølrullen på vuggen bagerst, så vi er nød til at skifte den kølrulle ud med trinkøl, det så lige 3000 kr. oveni.

Det squ godt nok dyrt at købe bådtrailer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fik købt ny bådtrailer - problemer
  • #1   1. sep 2010 smid nogle billeder op af den trailer ellers er der da ingen der kan hjælpe


  • #2   1. sep 2010 Den her:

    http://www.holbaek-baadcenter.dk/visvare.aspx?vid=50227

    Ligner nok de fleste.


  • #3   1. sep 2010 kan man ikke flytte stævn støtten så den ikke falder ned foran rullen men bliver på den? altså så hele bden bliver rykket lidt tilbage på traileren

  • #4   2. sep 2010 Jeg kan rykke på det meste, men jeg kan jo ikke have de 2 bagerste ruller liggende en ½ meter inde på båden, så har jeg jo ingen ruller yderst.

    Det kan løses ved trinkøl eller 2x4 superruller system, superrullesystemet koster omkring 4000 kr.

    Ved ikke lige hvordan jeg tager billeder, da båden ligger på jorden nu og ikke på vognen.

    Når båden skal tilbage glider den fint på de 2 forreste ruller men da agter er tung, så vipper bådens agter ned på bagerste ruller med det stykke agter, der ikke har køl og nå så båden kommer tilbage til de bagerste ruller hvor kølen starter, ja så gå køl´en imod rullen og kommer ikke op på rullen og sætter sig i klemme. Det betyder at man skal have løftet agter for at få den op på rullen ca. 8 cm. (det er kølen).


  • #5   2. sep 2010 Jeg havde 100% samme problem med min nuværende båd. Samme type køl, som starter et godt stykke fra agter. Første gang jeg skulle ud, ja så kunne båden sgu` ikke komme af traileren. Så jeg måtte bakke så langt ud på rampen, at båden begyndte at flyde.
    Jeg løste det ved at bore nye huller til bagerste rulle, for at sænke denne. Ud over dette, hævede jeg alle sideruller og centerruller, så båden kom til at stå lidt højere på traileren. Og nu kører det.
    Der er godt nok ikke tale om samme type trailer, men de fleste bådtrailere kan justeres så meget frem og tilbage og op/ned, at man kan blive helt bimmelim i knolden.


  • #6   2. sep 2010 Jeg får lige min bror til at læse det du har skrevet Kim, så han kan se om vi ikke kan gøre det samme.

    Og tusinde tak.


Kommentér på:
Fik købt ny bådtrailer - problemer

Annonce