{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.388 visninger | Oprettet:

Udskiftning af forrude {{forumTopicSubject}}

Hej herinde

Har været så uheldig at forruden på min Glastron mx 185 er gået til. Har fået tilbud på en ny rude fra Bluebay marine i Silkeborg til 25.000 kr. hvilket jeg synes er lidt voldsomt. Så vil bare høre om der er nogen der kender et andet sted hvor de ordner forruder i Midtjyllandsområdet?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af forrude
  • #1   14. jun 2018 Anmeld det til din forsikring (såfremt du har kaskoforsikring) og så skal du kun betale selvrisikoen.

  • #2   14. jun 2018 har du prøvet en glarmester, de skære glas, præcis som du vil ha´det.
    Koster en 1/10 af hvad du skal give for et orginalt.


  • #3   15. jun 2018 består din forrude ikke af flere stykker ? det er da vel ikke EN stor rude ???

  • #4   15. jun 2018 Jeg fik lavet en hel rude på min shakespeare for 1500 og det var Lexan som er supernemt at arbejde med


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 13
    #6   23. jun 2018 Der er jo også muligheden for at kaste sig ud i et gds-projekt:

    - på interglas.dk kan du købe en hel plade (2,05x3,05m) 6mm polykarbonat for kr. 3.000,- incl. levering. Alternativt kan du købe et stykke lidt større end du skal bruge for 1.000,-/m2.
    Polycarbonat er utroligt stærkt og tåler både vejrlig og sollys i mange år, og så er det nemt at bearbejde.

    - udtag den gamle rude, den skal bruges som skabelon.

    - saml nogle stykker bagepapir med gaffa, så du får et samlet stykke lidt større end ruden.

    Gør ruden våd, så pagepapiret klæber på ruden. Skær/klip nu langs kanten, så bagepapiret får facon som ruden.

    - brug nu bagepapiret som skabelon til at udskære et stykke af den nye plade med en stiksav med en fintandet klinge.

    - så er det varmetid. Med en varmepistol opvarmes "glasset" forsigtigt, så det kan bøjes i den rette facon.

    - til sidst er der kun tilbage at fjerne beskyttelsesfolien og montere den nye rude...voila!



  • #7   26. jun 2018 Henrik.S
    Ja Henrik det er rigtigt at Polycarbonat er utroligt stærkt og tåler både vejrlig og sollys i mange år, og så er det nemt at bearbejde med MEN Rune skal være opmærksom på at der under INGEN omstændigheder må komme benzin eller andre opløsningsmidler i nærheden af den færdige rude for ellers bliver den hvid og vil være uigennemsigtig og ødelagt og så skala man KUN bruge rent vand til at vaske den af i og ALDRIG sæbe


Kommentér på:
Udskiftning af forrude

Annonce