{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Tilmeldt:
3. aug 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

ophaler problemer {{forumTopicSubject}}

Vi har set på en båd (20 fods bowrider), der vejer omkring 2 tons inklusiv traileren. problemet ligger i at vi har en Citroén C5 1.6 HDI med 110hk, og vi ved ikke om den kan trække den tunge båd op af baljen ved ophalerstedet. Kan man få en form for et elektrisk spil, man måske spænder på anhængertrækket, og på den måde trækker båden op af ophalerbakken. det kunne man jo selv fremstille, tror i at det er noget der virker?

Rasmus. smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ophaler problemer
  • Dr. Boat
    Dr. Boat Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 58
    #1   13. sep 2010 Må Du/I overhovedet køre med så tungt et læs?



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #2   13. sep 2010 Ja det må jeg gerne, har trailerkort og bilen er vejet om .

  • #3   13. sep 2010 Hvis du kun hiver båden halvt op, så anhængertrækket løftes lidt, kan du nok trække den op, alt efter hvor stejlt der er selvfølgelig.
    Når du så er kommet lidt op, hiver du båden helt op på traileren smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #4   13. sep 2010 Ja, det var jo det jeg mente. Fordi jeg tror den kommer til at lugte lidt af brændt kobling efter en tur op af et stejlt ophalersted smiley

    Ud af lige vej er det jo ingen problem smiley


  • #5   13. sep 2010 Det burde du snildt kunne trække op....

    Diesel motoren har et stort moment, så det er bare sætte i 1. gear, slippe koblingen og køre op.

    Jeg har trukket en Bayliner på godt 1600 kg efter en Polo 100 hk TDI og det var ikke noget problem at komme op af slæbestedet.

    Som Brian skriver kan det være en fordel at lade båden hænge en halv eller hel meter tilbage på traileren indtil du er oppe af slæbestedet. Så er der mere vægt på forhjulene.


  • #6   14. sep 2010 Tro mig eller ej du kan ikke få en C5 vejet om så du må køre med 2 tons. Prøv at se på din registrerings attest

  • #7   16. sep 2010 kender du ikke en der har en 4x4 den kan snildt trække den op og den har vægten med sig ( bare et forslag )

  • #8   16. sep 2010 c5 eren kan nemt trække den op, og ja tricket med at lade båden hænge ca en halv meter før spillet er fint hvis der er sandet, men ellers tror jeg heller ikke det er nødvendigt. Jeg har trailet 2200kg op med en vw vento, og til alle jer moralske vogtere, så må man gerne trække en megabåd op af vandet med en lille bil, så længe man ikke kører ud af slæbestedet.

  • #9   16. sep 2010 forresten mht. kobling, så er det en bedre taktik økonomisk at give gas og slippe koblingen og lade hjulene spinne, den smule gummi du smider er intet imod en brændt kobling.

  • #10   16. sep 2010 Man skal sikre sig, at kugletrykket på traileren er inden for de grænser der er sat. Har man problemer med at trække sin båd op fra et slæbested, kan problemet måske være for stor kugletryk.
    Sænk så gerne kugletrykket ( Flyt vægt i båden, eller båd længere tilbage på trailer )helt ned til 30Kg, så du får mere bid på forhjulene.


  • flemming r
    flemming r Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #11   24. sep 2010 Træk båden op på traileren,. lås hjulene på traileren og hægt den af, derefter kør bilen op på flad grund. Sæt et reb i traileren og du trækker den op med bilen på flad grund. Men vær MEGET sikker på at trailer og båd ikke kan løbe baglæns når du hægter bilen af. Alternativt kan du vende spillet og trække traileren op til bilen.

  • #12   12. jan 2011 har lidt samme problem og det koster kobling lige meget hvordan man gør sejler fra holbæk marina og her er rampen meget stejl. har bayliner 1952 og kører kia ceed.. hvis jeg bare giver gas og slipper koblingen så hjulene spinder så bliver jeg trukket i vandet den skal køres langsomt op på koblingen ellers er det umuligt i hverfald i holbæk. c5 må ikke trække to ton men du har nok bare en plads i havnen båden står på smiley

Kommentér på:
ophaler problemer

Annonce