{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.002 visninger | Oprettet:

Granada 23 vs. Junker 22 {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg er netop nu på jagt efter min første sejlbåd.
Jeg har disse to i kikkerten. En Granada 23 fra 79 og en Junker 22 fra 77.

Da jeg ikke har erfaring med sejl, vil jeg gerne høre om jeres foretrukne af de to, samt hvorfor.

Det skal siges, den vil blive brugt til fjordsejlads og som weekendbåd.

Vh. Husum

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Granada 23 vs. Junker 22
  • #1   21. sep 2010 Det er 2 meget forskellige både, Junkeren er med masthead og langkøl, Granadaen har brøkdelsrig og finnekøl. Granadaen findes i 2 vesioner en sport og en fammily hvor sport er lidt lettere grundet en mere spartansk aptering.

Personligt ville jeg vælge Granadaen, da jeg syntes det er nemmest at sejle med stort storsejl og mindre forsejl, cockpittet er også bedre i Granadaen, og så er den noget mere moderne i designet. riggen er nemmere at trimme og den vender på en talerken i forhold til en Junker.

På Junkerens pludsside kan nævnes de mindre dimisioner der betyder lav dybdegang og den er smal, hvilket kan gøre det billiger og nemmere at finde en havneplads.

• #2   21. sep 2010 Jeg har læst, at Granada´en skulle have større chance for at få osmose. Har dette noget på sig?

• #3   21. sep 2010 Jeg har også set Junkere med osmose. Når du køber en glasfiberbåd med mere end 30 år på bagen er osmose altid noget man skal tjekke for, stort set alle både fra 70erne har samme risiko for osmose hvis ikke bunden er blevet behandlet korrekt. Bådens andre vitale dele som røstjern, stående og løbende rig, køl/kølbolte, ror, sænkninger/krakeleringer i dækket (specielt omkring røstjern og mast/mastefod). Utætte samlinger, ruder m.m. kan også have skadet aptering og evt. sanwichkonstruktion kan have suget vand. Er der påhægsmotorbeslag på hækken skal dette samt fæstning også tjekkes, og det er også en god ide at prøve hvordan håndtering af påhægsmotoren fungere i praksis.

• #4   21. sep 2010 Jan M, nu du er sejlmager, så kan du sikkert fortælle mig, hvad en sprayhood til en Granada 23 koster? smiley

• #5   22. sep 2010 du kan købe min ved godt det ikke er sådan en du kigger efter men det er en god båd til og lære og sejle med sejl i se mere på drabant 22.dk
    hvis du har interresse kan du sende en pb for jeg får den ikke rigtig brugt

• #6   22. sep 2010 bfb, jeg har netop afsluttet handlen med en Granada, men 1000 tak for tilbudet.

• #7   22. sep 2010 ok jeg havde også valgt den ud af de to du havde der

Kommentér på:
Granada 23 vs. Junker 22

Annonce