{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Udskiftning af armatur til køkkenvask 1.150 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke plane pga. tilgroning???
  • #1   1. okt 2010 det lyder vel meget rigtigt hvis der er 30cm begroning på bunden, drev og skrue

• #2   1. okt 2010 Det er helt normalt at en planen båd bliver lidt langsommere i efteråret hvis den har fået lidt begroning, men der skal noget til at båden ikke vil plane. Har dog hørt om en på havnen der havde båden liggende i vandet mere end 2 år uden nogen form for bundmaling som ikke kunne få båden ud af vandet, men det er vel de færreste der ikke primer og bundmaler deres båd. Der er også stor forskel på hvilken område man har sin båd liggende i, nogle steder er det næsten umuligt at undgå begroning selv om båden er korrekt behandlet, så må man tage den på land et par gange i løbet af sæsonen og få den vasket.

• #3   1. okt 2010 Det afhænger af, hvor begroet bunden, drev og propellere er.

• #4   1. okt 2010 Har været i vandet og mærket efter, den var noget beskidt, men ikke voldsomt, der var feks. umiddelbart ikke nogen skaller og lign.
    MEN drev og propel var der mange skaller/snegle på og de bliver siddende på propellen selv om man har sejlet og motoren har haft lidt over 3000 omdrejninger

• #5   1. okt 2010 tag en skraber ikke for skarp en spartel fks. og skrab ruger skaller osv af og prøv så at smide den i baljen og giv gas så skulle den kunne det har rigtig meget at sige bare husk at når den så atter kommer på på stativ eller trailer skal den nok have nyt maling i bunden og drev/prop

mvh thomas

• #6   2. okt 2010 der skal ikke mange ruer på skruen til at du ikke kan plane.
    De ødelægger totalt skruens form og så har du bare et piskeris.
    en del tester propeller for at finde den optimale, og de ved at bare to ruer på en mølle ødelægger dynamikken.
    i værste fald kan det skabe kavitation og ødelægge skruen ved længere tids brug.

• #7   2. okt 2010 har prøvet hvor der var ruer og anden begroning på drev og skrue ,egentlig ikke volsom men kunne ikke plane ., skrabede den ren så godt jeg kunne og det hjalp betydelig.,

• #8   5. okt 2010 Ja det oplever jeg hver sæson og må med dykkersæt ned og skrabe bunden på trods af der sjælden går meget mere end 14 dage mellem turende så ikke noget mystisk i det.
    Har osse hørt om folk der springer bundmaling over et år fordi der ingenting har været eller folk der bare tager den op og spuler den en gang i løbet af en sæson og ikke bruger bundmaling overhovedet men sådan spiller klaveret ikke de steder jeg har ligget.
    Har prøvet med alt, almindelig, nanocover, epoxy og kobber, historien er den samme hvert år.

• #9   6. okt 2010 Ja vi har vores oppe en gang i måneden. men den er heler ikke så stor. tag 3-4 timers tid, så er den som ny igen. den har aldrig været bund malet i dens 10 år.

skrue og det har jeg ikke problemer med ”fast Skrue” lavet af Bronze. med ror.

Men ja, hader ruger. men der er kun slemme når vandet er varmt. i foråret og efteråret kommer er ikke så mange, der får jeg nærmer sådan noget sø græs på.

• #10   6. okt 2010 Tak for mange gode svar. Valgte at betale en marine mekaniker for at køre ud og se på båden, vurdere dens generelle stand, tage kompressionstest m.m.
    Det virker som om at trimflaps (som er monteret fra fabrikken, nok ikke uden grund) ikke kan komme ned, han mener at det kan være grunden til at den ikke vil plane.... tilgroningen/rurer var ikke slemt, så den troede han ikke på. Hvad mener I? Er trimflaps så vigtige på nogen både, i det er tilfælde 25 fod + 2 ford badebro, 2700 kg + en næsten fuld tank, ialt ca. 3000kg....?

• #11   7. okt 2010 Jeg tror nærmere det er den smule der "ikke er så slemt" der er skyld i det end trimflaps, på min 24"/260hk gør trimflaps INGEN forskel når der er en smule ruer under båden.
    Ruer på propel tager på min 2-300omdr men når først en ryger af under sejlads rammer den en anden og efter et par sekunder får jeg de sidste omdr igen, dette sker efter 5-10 minutter men fuld skrue.

Kommentér på:
Kan ikke plane pga. tilgroning???

Annonce