{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.229 visninger | Oprettet:

Benzinforbrug i annoncer {{forumTopicSubject}}

sad lige og kiggede annoncer herinde , og er meget forundret der er folk herinde ,der med det forbrug skulle sælge deres motor til teknologisk institut smiley
hvad bruger jeres motor og i hvilken båd ved henholdsvis march og fuld fart ?
min bruger ved ca 8knob ca ca 5 liter og ved 20 knob omkring 9 liter og ved 30 knob ca 14 liter
diesel vel og mærke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinforbrug i annoncer
  • #1   28. nov 2010 He he, det har jeg også studset over...:):)

En af mine tidligere arbejdskollegaer var meget påståelig. Han berettede om, at hans Ford Taunus 1.6 OHC årgang 1980 med 300000 km på tælleren kørte intet mindre end 18 km pr. liter benzin ved motorvejskørsel.....:):):):)

Jeg hører det også tit fra bådejere, at en Mercruiser 7.4 liter V8 bruger LANGT mindre benzin end en 4.3 liter V6´er simpelthen fordi 7.4´eren har et kraftoverskud, der er med til at reducere brændstofforbruget. Ja, flere mener endda, at 7.4´eren er en af de mest økonomiske bådmotorer der er lavet...:):):):)

• #2   28. nov 2010 det der med at en 7,4 l er økonomisk....mit benzin kort fortæller altså noget andet :-)- Jeg har også haft en helt ny 5.7 l mpi i en 24 fods speedbåd den brugte ved march fart 36l/pt og min nuværende 27 fods sea ray med 7.4 karburator bruger 45l pr.t så der er ikke så meget forskel som man lige skulle tro. Men generalt syntes jeg der er for meget snak om benzin og forbrug alle ved at det er rimelig dyr at sejle når man ser på det store billede med vedligehold rep og forsikring etc.

• #4   28. nov 2010 ved vandski leg bruger min vel omkring 15-18 liter i timen 60 heste 2 takt.

• #5   29. nov 2010 ja jeg bruger så lidt mere., har heller ikke kunnet forstå de MEGET lave forbrugs tal ., nu har jeg ikke prøvet at sejle så længe på toppen at jeg ved hvad den bruger der men kan kun tro det er en del., sejler ved 16 - 1800 omd ,. ca 8 knob 25 liter i timen ,det er så med 2 motorer.

brian

• #6   29. nov 2010 En bemærkning til 7,4L motor.
    Dette er dog karburator mod indsprøjtning.
    Jeg sejlede en tur på 160 km. hver vej sidste år, sammen med en draco 23 med 7,4 mpi. min egen er en nordcapp 21 fod. med 5.0 carb. Jeg lå med 3600 omd. han med 3100 omd. samme fart.. ca. 26 knob på 160 km havde han brugt 20 Liter mindre end mig. samme resultat begge veje.
    Og så var der til og med 2 personer mere i den anden båd.
    Det syntes jeg var lidt tankevækkende.

• #7   29. nov 2010 Min bruger præcis det antal liter jeg sejler i km/t.
    Kurven knækker selvfølgelig inden plan og i toppen men fra 5-14 og igen fra 32-55 hvor man næsten altid sejler er gps og forbrugsmåler helt enige.
    Topfart er 65 km/t (36 knob) og der bruger den 73 l/t

Dennis J:
    I det tilfælge er det netop kraftoverskuddet kommer til sin ret og når vi så snakker kab vs. mpi synes jeg det virker rimeligt, er din motor en ældre sag synes jeg det er godt gået af den.

morten B:
    Tror faktisk ikke folk er klar over hvad det koster at sejle for når der skal spyttes i benzindåsen synes folk selv de er meget gavmilde fordi det har været sådan en super tur/oplevelse men fakta er at selv om jeg normalt regner benzin til 10,- pr.l (på trods af jeg giver 12,50,-) må jeg for det meste selv doblel beløbet op før tanken kan fyldes igen.
    Dertil kommer vedligehold, bundmaling, service, forsikring og havneplads, ting jeg selvfølgelig ikke regner med men det er stadig et betraktelig beløb selv om man deler det ud på turene.

• #8   29. nov 2010 min 5,8 v8 bruger ca. 25 ltr. i timen ved leg med kneebord.

• #9   29. nov 2010 min 150 hk HO påhængsmotor bruger ca 25 liter ved marchfart 30 knob, og ca 60 liter ved fuld fart på 52 knob.

• #10   29. nov 2010 Lige pludselig så føles min ML V8 KLEEMANN ufattelig økonomisk med sine 6 km pr. liter benzin ved rolig kørsel...:):):):):)

• #11   29. nov 2010 Rart at høre du bruger alle de penge jeg lægger hos dig Rolf til noget fornuftig smiley :-) smiley

• #12   29. nov 2010 Morten B: :):):):):):):)

• #13   6. dec 2010 Hvis man køber en speedbåd / power boat, så kan man altså ikke bliver overrasket over at den bruge meget benzin.

ja nogle folk pynter nok på det, for at gøre det letter at sælge til folk der køber båd for første gang, eller ikke ved så meget om det.

Men hvis man piver over benzin forbrug, og har man ikke råd til at sejle så sælg både. eller lad være med at køb.

Min egen (ski nautique med GT40 5,8L V8 insprøjtning) bruger lige over 20L i timen ved wakeboard hastighed. mellem 30-35 km/t. med 500 kg extra ballast i både.

ved cruise hastighed = 45-50 km/t. lidt under 15 L i timen.

Fuld gas ved jeg ikke forbruget, da jeg aldrig sejler fuld havre mere en et par minuter af gangen. men det er højt. smiley

klokkede lidt over 100 motor timer i sommers mellem start maj og midt oktober.

• #14   9. dec 2010 Min 4,3 V6'er med dobbelt karburator bruger lidt over 20 liter i timen ved 18 knob. Er ikke klar over hvad den bruger ved fuld hammer og har heller ikke tænkt mig at prøve det efter. Bundgas i længere tid er kun noget man skal gøre, hvis man vil forkorte levetiden på motoren.

Har også hørt flere gange, det der med at en stor V8'er næsten ingen benzin bruger, pga kraftoverskudet. Der er nok ingen tvivl om at en af de sidste 7,4MPI'ere kører mere økonomisk end en 1989 model med 4 portet karb. Men økonomisk bliver den aldrig.

Volvo har lavet en, i bådmæssig sammenhæng, lille motor, som er direkte afskyelig til at bruge benzin, nemlig B30'eren (AQ170). Det er klart, at jo større båd den sidder i, jo mere skal den have i timen. Mange Coronet'er har en eller to B30'ere i bådene. I f.eks en Coronet 32 kan disse maskiner bruge op mod 100 liter i timen STYKKET, hvis båden skal afsted med en go fart.

Her vil den være en god investering med et par 4,3MPI maskiner.

Men i salgsannoncer pynter folk ofte på tallene, ja egentlig også når de snakker på havnen(og for den sags skyld i diverse forums) om deres både. Både topfart og forbrug.

Læste for nogen tid siden om en der skrev at hans 24 fods Coronet(tung båd) med 2 stk B20'ere skulle kunne spæne med 38 knob. Hvis den runder 30, skal han være glad. En anden fortalte engang stolt om hans nyindkøbte Bayliner ca 18 fod med en 3,0'er der kunne gå 50 knob.....

• #15   9. dec 2010 ja det koster lidt ,men det gør alt fornøjelse jo., jeg sammenligner altid med .,dem der tager på camping ., det koster jo også både benzin 2 voksne 2 børn er snart dyrer end en weekend tur i båden i lillebælt., på en campingplads

Kommentér på:
Benzinforbrug i annoncer

Annonce