{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.094 visninger | Oprettet:

Slæbested korsør/halskov {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er helt ny inden for bådverdenen.

Men hvordan og hvor ledes foregå det med at smide sin båd i vandet fra trailer... Der skulle ikke være en der kunne lave en lille guide.

Kan det lade sig gøre at sætte den i vandet når man er alene om det, eller skal man være et par stykker??

Hvor er det bedst at smide sin båd i, omkring korsør.

Hva med lilleø, er det gratis eller koster det noget der.? Og er der forskel på slæbesteder, eller skal man bare tage det første og det bedste?

Mvh
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slæbested korsør/halskov
  • #1   12. dec 2010 http://www.slaebesteder.dk/ der kan du se de fleste steder.

Mvh brian.

• #2   12. dec 2010 gratis ved stigsnæs havn (omø-agersø)og uden mærket bare ærgeligt der ikke er bro til at komme ud i båden bag efter,så i den kulde her ta et par vaders med,men stille og roligt til at (øve) dig der nede,,,,,

• #3   12. dec 2010 Hej
    Korsør lystbådhavn har et slæbested, det koster lidt at bruge det, men det er noget steglt og kort så du skal passe på ikke at køre for langt ned med traileren, det er heller ikke så nemt at finde en parkeringsplads der.
    jeg vil hellere anbefale dig at køre til Reersø, det er et kanon slæbested, bygget færdigt sidste år og koster ikke ret meget at bruge, dejligt fladt og går langt ud og masser at parkeringspladser.

mhv Martin

• #4   12. dec 2010 nå ja forresten, du skal bare aldrig køre så langt ned med traileren at narvet kommer under vand, bare lige så fælgkanten rammer vandet, så får du heller ikke salt vand i bremserne.

• #5   13. dec 2010 Jeg har prøvet bisserup, det kostede 75 kr og skulle ringe for åbning af kæde. den er fin flad den ned kørsel.
    prøv at tjekke slæbesteder som nævnt oven over,

• #6   15. dec 2010 bruger næstved strandjagt. kræver nøgle 425 årligt. god lang rampe direkte til fjorden

• #7   15. dec 2010 jeg var nede ved lille ø og kigge i går. den er vist gratis. men den ser ikke så fiks ud. men det Er da en rampe Der går ud i vandet. mon ikke den kan bruges?

• #8   15. dec 2010 Ellers er der mullerup. Rampen er god og der er gode p forhold. Og der kan man sagtens smide båden i alene. Bare husk at sætte et reb fast i båden inden du smide den i vandet. Der er lidt billeder i min profil fra da jeg gjorde det alene.

• #9   26. apr 2017 Hej. Jeg kunne godt tænke mig at høre kommentarer til Martin J's oprindelige delspørgsmål, vedr. om det kan lade sig gøre at sætte båden i vandet fra et slæbested, når man er alene om det?

Har nogle i dette forum erfaring med at søsætte båden alene og vil de i detaljer beskrive hvordan de håndterer dette?

Min båd vejer 900 kg og er 18,5 fod, så det er ikke en kæmpe båd. Men jeg har ikke prøvet at sætte min båd i vandet alene, selvom jeg har leget med tanken om det ikke var en mulighed.

Oftest er der folk i havnen eller ved slæbestedet som gerne vil hjælpe, men kan det faktisk i praksis lade sig gøre at klare det hele alene?

Jeg forestiller mig at svaret afhænger af mange ting, herunder størrelse/vægt på båden og forhold ved slæbestedet samt det aktuelle vejrlig på tidspunktet for søsætning og strømforhold ved slæbestedet.

Ligger nogle inde med en lille manual med gode råd og evt. smarte tricks, der trin for trin beskriver hvorledes man ene M/K kan søsætte en båd fra et slæbested?

... og ligeledes en trin for trin beskrivelse af hvorledes man ene M/K trækker en båd på traileren ved et slæbested smiley

• #10   26. apr 2017 Det fik fint med at sætte min i ene mand.

• #11   26. apr 2017 det er da intet problem i at smide båden i alene, eller jeg har nu aldrig haft problemer de steder jeg har været..
    du skal bare gøre som når i er to og så lave begges arbejde.. smiley

• #12   10. maj 2017 I lørdags besøgte jeg den fantastiske Udbyhøj Lystbådehavn ved mundingen af Randers Fjord, hvor jeg (stort set) alene satte båden i havnen.

Min kære far var med, men det var hans første erfaring med at være med på bådtur, så derfor måtte jeg selv gøre det hele ... og det gik fint! smiley

Når man har fjernbetjent el-spil, så er det nærmest en leg at sætte båden i vandet og senere trække den op igen. Blot batteriet er opladt og i god stand, så trækker el-drevet let min båd på traileren.

Det bliver kedeligt den dag, hvor el-drev eller batteri fejler, fordi jeg har ikke et håndtag eller noget manuelt at trække båden på traileren med. Hvis der skulle opstå problemer, så må jeg bare betale for en bådplads og hente dyret senere smiley

Jeg lavede en checkliste til mig selv, så jeg huskede det hele. Jeg må dog med skam berette at redningsvestene først kom på da vi var på vej ud af havnen. Men de kom på! Og vejret var forrygende i lørdags, så nu har jeg også fået skrevet solcreme på huskelisten .. he he smiley

God sommer!

Kommentér på:
Slæbested korsør/halskov

Annonce