LYD / Direkte udblæsning??? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har to dejlige V( liggende i min båd, og tænkte på her til sommer at lave direkte udgang fra de 4 manifol og så ud i det fri,,, Men mit spørgsmål er..
Larmer det for meget så man kommer til at fortryde det i sidste ende
Er der noget med at vandet kan løbe tilbage i blokken i tilfælde af storhækbølger ??
Hvis man skal give sig ud i sådan noget er det kun silent chouise der duer ??
Har en god ven der kunne lave noget i rustfri hele vejen ud men det lige det med om det kun noget jeg bilder mig ind der kunne være fedt, og fortryder det når den larmer som en gal bagefter....
Nogen iideer ?????
MVH
Sini
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.079
Det eneste der vilv ære rigtigt at montere er silent choice systemer med elektrisk spjæld.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.401
Og når du anløber en havn, vil du være en person, som andre sejlere bander over, grundet larmen.
Men ja fed lyd, men måske lidt for meget "Brian"
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 28
v8 lyden er alt for lækker, bare ikke i længden.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Du varmer formentlig motorerne lidt op, inden du sejler, og på en stille aften eller morgen hvor du vil afsted, bliver du ikke populær. Midt på dagen, i en havn hvor der er havnefest, er det selvfølgelig det fedeste at komme ind med 2 stk V8'ere på 900 o/min.
På en båd der kun skal bruges til pjat og vandsport, vil jeg ikke være betænkelig ved at føre udstødningen bagud. Men på en Cruiser, nej, der skal der være ro.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 4 Emner: 45 Svar: 200
Tak for allle jeres svar gutter, fedt med så mange gode input...
Mvh
Sini
nov 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
Men som i nævner, så giver en V8 i 900 omdrejninger, meget opmærksomhed. Og meget positiv. Har endnu ikke mødt et surt ansigt, når vi har listet ind i en ny havn.
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Jeg tror at det rigtige ord her er "listet ind i havn"
Støjen er ikke et problem, hør bare når en ældre 40 fods med 2 større volvodiesler skal lave havnemanøvre, der er sgu også en del støj på.
Det er nok nærmere attityden..
"Måske lige et par omdr. mere for lige at være sikker på at ALLE nu kan høre mig, og for lige at være helt sikker på at de kan finde mig og spørge hvad det dog er for nogle fede kværne jeg har i så skruer jeg sgu lige helt op for musikken nu hvor jeg endelig er blevet færdig med at bakse den her damper, der helt sikkert lige har fået en defekt i styretøjet ind imellem de her to pæle som forøvrigt også står for tæt i alle havne."
Men kommer man futtende og ellers viser hensyn ser jeg ikke noget problem i fri udst. men ville da nok selv vælge silent choice.
dec 2006
Mvh
sini
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.079
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Både: 2 Emner: 19 Svar: 134
Har slev fri udstødning på min 2452.
Ja. den larmer noget i tomgang. Men hvis du ligger og cruiser bemærker man det ikke.
Dette gælder også for dem du sejler forbi. Blev selv lidt overrasket da én af mine venner kom forbi med en små 20-25 knob i den.
Det var kun en let brumme man hørte.
mvh.
Steen
dec 2006
Mvh
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 15 Svar: 127
Om der er dobbelt op med to motorer, skal stå for din egen regning...
Der er masser af videoer på Youtube med jetbåde som min. Dem kan du også lige tjekke ud inden du borer huller i skroget.
V8 lyder nu dejligt !!! Det er der ingen tvivl om.
nov 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
http://www.youtube.com/watch?v=po9P8t5EptE
LYD / Direkte udblæsning???