{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Jesper I
Jesper I
Tilmeldt:
19. jul 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

“Motorhjelm” til udenbordsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Et par opklaringsspørgsmål vedr. sådan en slags “motorhjelm” til at lukke ned over en udenbords motor. (Billedet er venligst udlånt fra internettet).

Nogen, der ved, hvad sådan en “motorhjelm” hedder, hvis man skal søge efter den, eller er der nogen, der ligefrem ved, hvor de kan købes? smiley

Eller er det overhovedet noget, der kan findes præ-fabrikeret, eller skal det laves specielt hos en glasfibersmed eller lignende?

På forhånd tak og god dag

Jesper

PS. Den skal gerne passe til en 18-fods Nordan motorkabinebåd smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  “Motorhjelm” til udenbordsmotor
  • DMD !
    DMD ! Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #1   19. jul 2018 Er den stjålet eller bare ødelagt?
    Og skal den passe til en 18 fods Nordan? Har aldrig set en med en motorhjelm? Kan se det en Johnson 30hk. Motor der er på.


  • #2   19. jul 2018 with 17 har nogen på dengang de var nye.
    Idag ser man dem næsten ikke på¨nogen både


  • jann B
    jann B Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 9
    #3   19. jul 2018 bella 530 har sådan en

  • #5   19. jul 2018 Jeg har lavet min egen, men det kræver viden om glasfiber molding, og masser af tid ikke mindst.
    jeg levede min, som er to delt, fordi jeg syntes at der kom ubehagelige udstødnings lugt i kabinen ved lavere hastigheder. og det hjalp betydelig på lugten, og dæmpede også lyden en del.
    Hvis du klikker frem i min billed serie ser du det jeg har lavet.

    https://www.baadgalleri.dk/galleri/14372-maxum_2000_xc


  • Jesper I
    Jesper I Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   20. jul 2018 Hej igen

    Tak for svar og input smiley

    DMD !, den er hverken stjålet eller ødelagt - jeg har aldrig haft en monteret på min båd, så jeg søger en “ny” til båden, men da jeg ikke kunne finde ud af, hvad de hed i fagsprog, så var det svært at bruge google fulde potentiale smiley

    Thomas, det ser ud til at være flot håndværk! smiley og udstødning-lugten ved lave omdrejninger/hastigheder er lige præcis også derfor, at jeg gerne ville have fingrene i sådan en “hjelm”, og hvis den så tog lidt at lyden fra 2-takteren, så gjorde det bestemt heller ikke noget (haha Jens smiley ) smiley

    Med mit håndværks talent så er det dog nok bedst, at jeg bare tager målene og så får en glasfiber-kyndig til at udfører arbejdet smiley så det vil jeg forsøge mig med smiley

    Igen, tak for jeres respons!


Kommentér på:
“Motorhjelm” til udenbordsmotor

Annonce