{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Håber at det er det rigtige forum jeg skriver i. smiley
Jeg er lidt ny inde for båd verden og har brug for lidt hjælp, håber i kan svare på midt spørgsmål.
Jeg er ved at skifte jollen ud med en støre båd på de 800 – 900 kg. Jeg liger og køre rundt i en RenaRenault Laguna II 1,6 på de ca. 100 hk.
Midt spørgsmål er, vil jeg få problemer med at trække båden op fra de forskellige ramber med denne bil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt hjælp.
  • #1   29. jan 2011 Dit indlæg er vel et bil-forums spørgsmål.

Men ja, din bil er vel ok til de forskellige ramper, og aligevel nej.
    Det er rampens stigning og beskaffenhed, som bestemmer hvad du kan trække op.
    Dog vil jeg sige, at håndbremse-effekten i en Laguna II er meget svag. Så køb en "stopklods", og sæt den ved det ene baghjul, når båden hives op.

• #2   29. jan 2011 Men der er jo ander muligheder får at få båden op som kim c siger så en stopklos men jeg ville nu sætte den så den stopper tralieren. Har set en der har det system så når han køre frem slæber den klodsen bag hjulet og hvis det skulle gå galt stopper den af sig selv

• #3   29. jan 2011 vi har en kabinebåd med trailer ca800kg, og vi har en 1,6 16v astra stc, og det er fint nok, vi har ikk problemer.

• #4   29. jan 2011 Hmmmmm........stopklods bag på traileren er nok ikke så nemt, da trailerens hjul jo de fleste gange er godt nede i vandet.
    Jeg bakker sgu` altid godt ud ( ca. så 50% af hjulene er dækket med vand ). Men så det passer med, at den bagerste centerrulle på traileren når vandet. Så skal man ikke til at løfte båden op over denne rulle. For skal man det, løfter man bagenden af bilen, og dermed mister man meget af bremseeffekten fra håndbremsen. For selvom bilen står i gear, kan den nemt trækkes med baglæns.
    Jeg har selv en Laguna, men 1,8 model. Og den har nemt taget mine både op ( dog ikke den nuværende, da den vejer 2000Kg ).
    Men den båd+trailer jeg havde i 2009, vejede vel ca. 1000Kg ialt. Og det trak den fint op fra alle ramper.
    Men som sagt, pas på bremseeffekten på Laguna, for den er dæleme dårlig. Jeg har skiftet håndbremsekabel,kaliber, skiver og klodser bag, og justeret det hele 110%. Men den vil aligevel med ud i baljen når en båd skal op. Derfor har jeg altid en plast-stopklods på bilens højre baghjul. Når båden er oppe på traileren, køres det hele op fra rampen, og så samler jeg stopklodsen op senere. Og det virker perfekt.

• #5   29. jan 2011 Jeg takker for jeres venlige svar.

Og tak for de gode fif med stop klodssen, det er nok ikke en dum ide at benykke sig af en extra sikkerhed. smiley

Kommentér på:
Lidt hjælp.

Annonce