{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.390 visninger | Oprettet:

Er Sea Ray bedst??! {{forumTopicSubject}}

Jeg har igennem de sidste 10 år haft et par forskellige både med en start i Bayliner over Crownline/Regal/Maxum til senest en Sea Ray. Min konklusion er følgende: Med normale midler får man mest sejloplevelse pr. kr. ved valg af Bayliner. Har man herudover økonomisk dækning til mere luksus så svarer billedet meget godt til bilverdenen, hvor man inden for de normale rammer kan vælge fra Suzuki til Mercedes. Hvor en Sea Ray efter min opfattelse er værdig til sammenligning med sidstnævnte og dette af den simple grund at der ikke er sparet på noget når det gælder kvaliteten / Valg af komponenter. I en Sea Ray er der MEGET få komponenter som kan findes i andre både / det lokale Watski katalog. Men når det til gengæld gælder prioritering af pladsen - ja - så er jeg sikker på at der er mange konkurrenter som gør det mindst lige så godt (eller bedre).


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Er Sea Ray bedst??!
  • #1   16. maj 2006 nu er det jo sån set samme firma der producerer searay, bayliner, baja m.fl

    hvor bayliner er standardklassen searay er luksusklassen og baja er performance

    lidt grov generalisering men det er ikke helt galt


  • #2   16. maj 2006 det hedder vistnok brunswick eller noget derhenad

  • #3   17. maj 2006 Ja det er paradoksalt nok Brunswick som ejer både Bayliner og Sea Ray og endda bl.a. også Maxum. Men så vidt vides er produktionen separat. Det største problem er at de også ejer Mercruiser hvilket betyder at man IKKE kan vælge de nævnte mærker med f.eks. en VOLVO motor (læs: ret udemokratisk)
    Overordnet set så svarer dette jo også til bilverdenen hvor f.eks. VOLVO og RENAULT ejes af samme koncern.
    Det mest mærkelige er så, at Mercruiser og VOLVO bruger den samme blok til deres motorer - hmmmm det er sgu en underlig verden.........


  • #4   17. maj 2006 samarbejde på visse projekter er overhovedet ikke unormalt.... sker jo overalt....især i bilindustrien

  • Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   28. aug 2006 Jeg er ny i dette forum, men kan se at disse både: Sea-Ray/Crownline/Regal/Maxum/Bayliner nettop er de mærker jeg går og kigger lidt på i forbindelse med, at jeg vil anskaffe mig en nyere brugt båd på 25-27 fod med 4 køjer. Budget max.kr. 400.000

    Det virker som om, det kun er den sidste finish der skiller bådende fra hindanden.

    Jeg kigger også på Glastron (GS 259 ell. GS 269), men hvor placeres de kvalitetsmæssigt i forhold til de øvrige både?

    Nogle gode råd omkring bådvalg i denne klasse? nogle mærker man bør holde sig fra?


Kommentér på:
Er Sea Ray bedst??!

Annonce