{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.081 visninger | Oprettet:

mads c
mads c
Tilmeldt:
3. jul 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85

Fjerne blød bundmaling {{forumTopicSubject}}

hvordan fjerner jeg blød bundmaling nemmest?
Og hvad skal jeg give bunden inden jeg på føre Hempel Hard Racing White bundmaling ?

Vil gerne have en så glat overflade som muligt og da min gammel bundmaling er skallet af flere steder og er mere "rug" i overfladen

Håber på lidt hjælp som første gangs bund maler :=)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fjerne blød bundmaling
  • #1   24. mar 2011 En god gang højtryks spuling og en let slibning / grov afvaskning.
    Kommer an på hvor ru den er vedr. slibningen..


  • mads c
    mads c Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85
    #2   24. mar 2011 vores højtryks renser kan hvertfald ikke gøre noget ved det, det sidder det alt for godt fast til desværre smiley

  • mads c
    mads c Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85
    #3   24. mar 2011 findes der noget maling fjerner som ikke æder epoxyen eller glas fiberen=?

  • #4   24. mar 2011 Lyder som om at der er skaller på også..ruer mener jeg de kaldes.
    Er det "kun" bund maling skal du bare bruge en grov børste.
    Hvis det stadig ikke går af ville jeg slibe den let med evt. korn 300 papir..
    Husk at det løse kun skal af og du skal have vedhæftning for den nye bund maling.
    Alt efter hvilken bund maling der sidder der nu / den nye hard racing, skal du evt have det hele fjernet først.
    Ellers er en tør ru overflade det eneste du skal bruge for at påføre den nye bundmaling.


  • mads c
    mads c Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85
    #5   24. mar 2011 okay men vil bare gerne have en helt ren og glat overflade og det bliver der jo ikke når det gamle bundmaling er skallet af nogle steder

  • #6   24. mar 2011 kaustisk soda og tapetklister har jeg hørt skulle være godt


  • mads c
    mads c Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85
    #7   24. mar 2011 Lars M
    Skal det blandes sammen ?


  • #8   24. mar 2011 det virker ikke på bund maling det virker kun på normal mailig som er 1 komponet.

    der er kun maual arbejdet og er det skallet af kan en højtryks renser som relg godt tag det af. ellers leje en som er støre


  • #9   24. mar 2011
    ja det skal blandes sammen
    og jo det virker også på bund maling


  • #10   24. mar 2011 Hvordan fungerer det der kausisksoda og tapetklister? er det bare at hælde noget i klisteren og derefter påføre det med en børste, lade det tørre lidt, eller er det bare at højtryksspule det bagefter ? smiley

  • #11   24. mar 2011 Anders.
    Det må IKKE tørre, derfor smører du skidtet på og dækker det med plastik, lader plastikken sidde indtil du kan se at det begynder at opløse malingen.Så starter du højtryksrenseren, og får et pænt resultat. smiley


  • #12   24. mar 2011 Fedt smiley Det virker ikke med 2 komponent ? smiley jeg har en hel båd der skal have fjernet malingen, og det er ret træls at stå med en rystepudser med en støvsuger på. Men problemet er at jeg ikke ved om det er 1 eller 2 komponent maling der er blevet brugt smiley

  • #13   25. mar 2011 Ja det er helt rigtigt hvad Peter R han siger
    Anders W du kan bare smøre det på og se om det virker. Det skal have konsistens nogenlunde som tapetklister.


  • #14   26. mar 2011 Du kan købe et af Yacht-kemi´s produkter som hedder bundfarve fjerner.
    Det påføres med pensel. For at opnå bedste resultat, dækker du produktet med "Vita-wrap" - dette hindre fordampning, og kan holde på fugtigheden i flere dage. Påfør evt. på et par kvatratmeter af gangen, og dæk af med filmen på det halve. Du kan se når "kemien" virker, skrab derefter med en spartel til du evt. når ind til primeren. Måske skal du påføre yderligere et lag, for at komme helt i bund. Når du er inde ved primeren stopper processen, og du kan afvaske bunden med en alm. sæbeblanding.
    Jeg var gennem samme proces med min Albin 25 for nogle år tilbage. der ligger nogle biller af arbejdet under Albin.
    GOD ARBEJDSLYST!!! smiley


  • mads c
    mads c Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85
    #15   28. mar 2011 skal det så have noget yacht primer eller light primer efter jeg har fjernet bundmalingen ?

  • #16   28. mar 2011 her kan du se alt det du bør vide før du maller
    (link fjernet)


  • Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 5
    #17   29. mar 2011 Den hurtigste løsning er klart en kraftig højtryksrenser (med cirkulerende vandstråle) - Herefter en skrabning med en skraber og tilsidst slibe bunden med en excenter sliber (Husk godt med sliberondeller da bundmalingen ofte klistrer sig fast til rondellen) - korn 100 eller 80 er fint. Herefter kan du prime igen med en to-komponent primer og tilsidst to lag bundmaling.
    Indpakninger med brun sæbe, soda osv. virker ved langt de færeste former for bundmaling og er næsten et større svineri end slibestøvet.


Kommentér på:
Fjerne blød bundmaling

Annonce