{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.241 visninger | Oprettet:

Ulovlig Import med DK prøveplader ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ringer til Motorkontor idag og siger jeg skal bruge DK prøveplader klistermærke - jeg skal fragte bådtrailer inklusive båd fra Tysk grænse og hjem - så siger hun det er ulovligt det mån man ikke - men du kan få synet trailer i DK og hente båd derefter 🤔ergo du må ikke fragte båd på udlandsk trailer igennem DK på prøveskilte 🤣er der nogen der kan bekræfte at pigebarnet taler sandt eller finde link der bekræfter det ? Det lyder langt ude det her.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ulovlig Import med DK prøveplader ?
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #1   15. aug 2018 Det har hun desværre ret i da bådtrailer er registreret til godstransport og dermed er både gods og det er ikke lovlig transport på prøveplader. Hvad med en autotrailer eller få synet og reg. Trailer i Padborg. Evt få sælger til at køre det sidste stykke ind til bilsyn.

  • #2   15. aug 2018 Okay tak for svar Henrik jeg ville bare være sikker på jeg havde hørt rigtig .. Hvordan vil syn i DK så forgå ? Skal den så fragtes til syn på autotrailer da man ikke må køre med den i Danmark ?

  • #3   15. aug 2018 Bare kom op til os i Padborg Thorsvej 9 så syner vi den og montere plader, så er det lovligt at kører med..

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #4   15. aug 2018 Afhængig af størrelse på båd ville enten lægge båd i haven eller i nærmeste havn og så køre til syn på prøveplader.hvis trailer er med bremser og en aksel vil synsmand nok gerne trailer har læs på så der ville jeg beholde båd på og sige til evt politi at trailer fremstilles til syn belæsset.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #5   15. aug 2018 Gør som jakob siger hvis du har mulighed for det i deres åbningstid

  • #6   15. aug 2018 Hvor skal den hentes hende i Tyskland. Vi har mange der får sælger til at levere trailer hos os på pladsen. Evt levere de tyske plader tilbage efter syn kommer selvfølgelig an på hvor langt nede i Tyskland du handler båd. vi syner om der prøve plader eller udenlandske plader.

  • #7   15. aug 2018 hov du må gerne komme med båd på til syn. os lige meget

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #9   15. aug 2018 Hvis det er trailer med bremser så kan synshal kræve den belæsset ved fremstilling til syn

  • #10   15. aug 2018 Henrik h. Det tror jeg ikke da bremserne jo skal virke uanset om den er tom eller læsset og samtidig må du ikke køre med læs hvis du har prøveplade på traileren.

  • #11   15. aug 2018 Det er kun en vrøvlet synsman spm kræver læs til syn. Men vi må gerne

  • #12   15. aug 2018 Jakob, hvordan klares den hvis der er prøveplade på? For så kører man jo ulovligt!

  • #13   15. aug 2018 Der er forskel på at flytte, transportere gods/båd og købe en båd med tilhørende trailer. Hvis vi fra synshallen beder om at få fremstillet et køretøj med læs på og det har prøve plader på er det helt lovligt. Det svarer jo til at politiet beder dig om at kører venstre rundt i en rundkørsel ved en given situation så er det også lovligt..

  • #14   17. aug 2018 Tak for svar tænker lidt at lægge den i Flensborg havn og køre hjem og syne - nogen der kender Flensborghavn og mon man kan låne liggeplads i 10 dage ca ?

  • #15   17. aug 2018 Nu bare hent de prøve plader og kom til syn. Det andet bliver da for bøvlet..

  • #16   17. aug 2018 Nogle folk er bange for syns manden smiley
    Kør nu bare dering og få det overstået, og kom hjem med båd og trailer. smiley
    Det andet bliver alt for bøvlet. smiley


  • #17   17. aug 2018 Speedy79 vi kan jo ikke komme over grænsen før der er DK plader på vil gerne køre til syn men der skal jo ligesom DK plader på først . Det er også en lørdag tror ikke mange synshaller har åben der ?

  • #18   17. aug 2018 Nej så går det jo ikke på en Lørdag.
    Men så må man gøre det på en vejrdag.
    Så kan man det hele.


  • #19   17. aug 2018 Speed79 hvor syner du henne på en hver dag over grænse hvor de kan sætte DK plader på trailer ??

  • #20   17. aug 2018 Det gør jeg ikke i. smiley

Kommentér på:
Ulovlig Import med DK prøveplader ?

Annonce