{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Stor triss som motorbåd {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Min kæreste og jeg er nybegyndere i båduniverset, og kunne derfor godt tænke os, at forhøre os hos nogle mere erfarne sejlere. Vi kunne godt tænke os at købe en motorbåd, og vi har kigget på en stor triss, der er ombygget fra sejlbåd til motorbåd. I denne proces er kølen blevet skåret af, og vi kunne godt tænke os at høre, om dette er et problem, og om vi i så fald kan gøre noget ved det. Derudover kunne vi godt tænke os at vide om der er andre ting vi skal være opmærksomme på ved køb af en sådan båd.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Stor triss som motorbåd
  • #1   19. aug 2018 Den var jeg gået uden om selvom den kan være nok så fin..
    Hvorfor.. fordi at en sejlbåd er bygget til at sejle med sejl og ikke at fungere som motorbåd uden køl og kølen gør den bl.a. Stabil.. og modsat en motorbåd er bygget til at sejle med motor og ikke for sejl..


  • #2   19. aug 2018 Et billede af hvordan det er lavet ville være til stor nytte. man kan godt lave en båd om, men det kræver god viden at få det gjort rigtigt. som det første skal kølen erstattes af en langkøl eller lignende, for det andet skal der ballast i båden. osv osv. en forkert bygget båd kan være potentiel farlig.

  • #3   19. aug 2018 Personligt vil jeg holde mig langt væk fra En konverteret sejlbåd til motorbåd . Det er godt du undersøger før i kaster jeg ud. Mange kan finde mange god motorbåde af lidt mere ældre dato men stadig i god stand og til god priser , designet til formålet af marine arkitekter/ enginørere til at konstruktionen kan kun håndtere formålet .

  • #4   19. aug 2018 hmm en hver skibsbygger/tømmer har lært at tegne linietegninger til bygning af både. så inginør er lidt overkill. men ja, potentiel farligt at sejle i hvis den er ombygget af ikke uddannede folk. I bund og grund kan man jo lave en krængningstest. så ved man hvad man har med at gøre. men det koster.

Kommentér på:
Stor triss som motorbåd

Annonce