{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af sejlbåd. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Håber i kan hjælpe mig.👍
Hvad skal jeg vælge, Drabant22, maxi 77(25fod) eller Granada 24.....?
Prisen er meget fin på dem alle.
Jeg vil gerne ha noget der sejler godt/nemt, og ikke koster en krig at vedligeholde .
Håber i kan hjælpe mig.

PS. Liiiige et lille spørgsmål mere.. hvor meget kan man tillade sig at presse prisen nu når det snart er vinter...? Vi taler om ca20.000kr+\-

Fine hilsner fra Mikkel.


Kommentarer på:  Hjælp til køb af sejlbåd.
  • #1   26. aug 2018 Vedr. prisen kan man som regel slå mere af når det er en dyrere båd.
    Hvis båden f.eks. koster 20000 kr. vil et naturligt bud nok være 15000 kr. hvor efter prisen nok lander på en 17000-18000 kr. alt efter hvad man finder ud af.
    Hvis noget er defekt som f.eks. motoren eller søventilerne kan man nok starte på 12000 kr. som bud og se hvor man ender.

    Alle de både du har kik på er egentligt fine, jeg vil nok kikke på konstruktionen og hvad krav du stiller vedr. sejl egenskaber og kvalitet.
    Ved at Maxi har problemer med at den trækker ruderne skæve dvs. de tit er utætte, så bedst at finde en hvor dette problem er fixet (dvs. blevet forstærket).


  • Kim  V
    Kim V Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 22
    #2   26. aug 2018 Jeg har en makker der måske vil sælge sin fine Granada 24 du kan skrive hvis du vil have hans tlf nr

  • #4   30. aug 2018 En af dem fra min klub har en Granada 24 som faktisk har overraskende god plads om læ.
    Fangede lige et billede af den her i dag smiley


    profilbillede
  • #5   31. aug 2018 Af de nævnte ville jeg tage Maxien, men tjek at røstjerne er lavet hvis det er en af de første modeller, prøv at google "røstjern maxi 77". Drabant 22 kan være 10 år ældre end de 2 andre kandidater, og der er mindre plads i cockpit og om lå, til gengæld sejler den ret godt. Granadaen imponere med sin ståhøjde, men der er stadig mere plads i en maxi 77, mener også køjerne er lidt længere i den. Granadaens høje ruf/dæk, gør den efter min mening lidt for levende, når man skal rundt på den.

  • #7   4. sep 2018 Så lige en Maxi 77 i dba her i dag til 15000 kr.

    https://www.dba.dk/maxi-77-aarg-1975-23-fod-5/id-1047707636/


    profilbillede
Kommentér på:
Hjælp til køb af sejlbåd.

Annonce