{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Ny propel {{forumTopicSubject}}

Kunne tænke mig at få max ud af min motor, som lige pt har en 10,5*13 . Den sejler med ca 6300 omdrejninger ca 50kmt i timen. Når Jeg kigger på et skema , Jeg har fra Mercury , kan Jeg se at med en 10,5*19 vil Jeg opnå en fart af 70kmt. Men alt det er jo tal og beregninger, som Jeg ikke ved om Jeg kan være helt sikker på. Og da det nok ikke kan lade sig gøre at prøve sig frem, hvilket ville være nemmest, må Jeg lige hører Jeres mening.
Mvh Lasse


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny propel
  • #1   15. maj 2011 Hej, prøv en anden propel uanset hvad, du sejler med alt for mange omdrejninger. Det holder den ik til i længden. mvh Anders

  • #2   15. maj 2011 Hej kan du evt. ligge det der skema ud på nettet? smiley jeg har lidt alla det samme problem..
    vh Philip Hansen


  • #3   15. maj 2011 Jo, kan godt oploade skema. Skal lige på en rigtig computer så. Har pt kun lige den her smartfon. Er der nogen der ellers mangler manual til Mercury ligger Jeg nok inde med noget.

  • #4   15. maj 2011 Det er en Mariner 40hk 3cyl efi fra 2005

  • #5   16. maj 2011 om han lige kan hent 70 km/t jeg ikke kun sige men han kan klart hent mere fart med den motor på den båd tybe. ikke nogle trivl om det

    og ja din motor skal ikke køre med 6300 RPM det holder den slet ikke til


  • #6   16. maj 2011 Undskyld jeg skriver inde i dit forum, men jeg sidder i samme problem. Min motor er en 50 hk Mariner fra 1998, 2 takt, 3 cyl. Når jeg har trimmet den, og sejler med håndtaget i bund så ligger den på 6400 omdr. Og ja jeg ved godt det er alt for meget, men hvilken skrue ville i anbefale og hvor mange km/t ville jeg kunne hente hvis jeg skiftede skrue?
    Tjek evt min båd og motor i min profil, så kan det være det giver mening.
    Venlig Hilsen Philip smiley


  • #7   16. maj 2011 Det er også fordi man jo kunne sætte 10,5*17 Så ville den have større bund. Træk.. Nogen der ca ved hvor meget den vil gå ned i omdrejninger pr stigning?

Kommentér på:
Ny propel

Annonce