{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

mikkel b
mikkel b
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

manifolder bliver varm!! {{forumTopicSubject}}

godaften baadgalleri! jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med! jeg har lige fået skiftet mine manifolder, men min ene manifold bliver stadig meget varmere end den anden, og der kommer heller ikke ligeså meget vand ud af den? er det impellerne jeg skal have skiftet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manifolder bliver varm!!
  • mikkel b
    mikkel b Tilmeldt:
    feb 2007

#2   18. maj 2011 det er en mercruiser 4,3L v6 fra 92 som er saltvands kølet:)

• #3   18. maj 2011 en uds manifold skal blive varm

• mikkel b
    mikkel b Tilmeldt:
    feb 2007

#4   18. maj 2011 ja det er jeg skam godt klar over, men der kommer næsten ikke noget vand ud af den ene og det resultere så i at den er mere varm end den anden og er bange for at det bare går galt hvis jeg ignorer det

• #5   19. maj 2011 Udstødningsmanifolder er kølet med vand for at holde arbejdstemperaturen nede i motorrummet under drift.

En stor del af de motorhavarier der årligt sker med indenbordsmotorer er netop pga. defekte udstødningsmanifolder, hvor rustflager blokerer for vandets gennemstrømning.

Udstødningsmanifolder skal i grove træk være "kolde". I dit tilfælde tyder det på, at det ene udstødningsmanifold er blokeret i kølekanalerne, så vandet ikke kan slippe hurtigt nok igennem. Vedvarende belastning af et udstødningsmanifold med reduceret vandflow vil øge motorens drifttemperatur med overvejende sandsynlighed for motorhavari, hvis ikke belastningen aftages - motoren brænder sammen.

Hos www.nytdrev.dk sælges komplette manifoldkit til MerCruiser 4.3 V6 - se dette link:

http://www.nytdrev.dk/mercruiser_4_3_liter_v6___komplet_sæt-p-1196.html

• #7   19. maj 2011 Hej Mikkel... jeg havde samme problem med min 4,3l. og skiftede også manifolde. men det var ikke det. jeg fandt ud af at der sidder to kontra ventiler på termostathuset inde i de slager der går ud til manifoldene. og den ene af dem, var groet fast, så der ikke var optimalt flow på vandet ud til manifolden. så da den blev løsnet var det i orden. prøv lige det før du gør andet.
    du er velkommen til at ringe, hvis du er i tvivl. 21926053

Kommentér på:
manifolder bliver varm!!

Annonce