First marine forsikring {{forumTopicSubject}}
Vælg aldrig det forsikringsselskab. Jeg har fået stjålet min båd d27/7-2018. Jeg købte båden for ca 5 måneder siden , jeg ringede naturligvis til politiet og undersøgte skrog nummer var som det skulle være. Og det var det naturligvis. Så tegnede jeg forsikring på den og forsikringen modtog med åbne arme mine penge... den båd jeg havde købt viste sig at være stjålet og skrognummeret var ændret?. Jeg har handlet i god tro og fordi båden var stjålet i forvejen og nummeret var ændret så får jeg ikk noget erstattet ????. Det er fandme for dårligt når jeg har givet næsten 110.000kr for en båd... tænk jer en ekstra gang om før i køber ny båd og tænk jeg en ekstra gang om før i vælger forsikringsselskab ., "FIRST MARINE" ja navnet lyder godt men det er til at lukke op og skide i..
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 91 Både: 3 Emner: 27 Svar: 285
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Så må du den lange og svære vej med at anmelde sælger og søge om din penge igen igennem retten... skal sige på forhånd.... fuck det er en slem omgang og det tager laaaaaang tid .. og det er ikke engang sikkert at du får en skid ud af det, udover udgifter til søgsmålet, kan være du kan få fri proces .. men det er også en kamp..
Ved det.. har været der.. bare med en mc.. det tog ca. 4 år og et par ture til retten i Herning, udfald.. jeg fik mine penge igen og han skulle betale sagomkostninger.
jul 2015
Følger: 2 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 7 Svar: 32
dec 2016
Følger: 1 Svar: 1
Først og fremmest, er der en igangværende politi efterforskning? Forsikringsselskabet kan naturligvis ikke afgøre hvem der har gjort hvad, det er politiets efterforskning, eventuel sigtelse og dom der afgør det. Hvis ikke du har meldt sagen til politiet så har forsikringsselskabet helt sikkert gjort det (da de jo så mistænker forsøg på forsikringssvindel) Så længe der er en sag der kører, er intet afgjort. Hvis efterforskningen ikke kan bevise at båden har været stjålet før du fik den stjålet, skal forsikringen naturligvis dække.
Har efterforskningen vist at båden var stjålet før du købte den? Hvis ja, vil politiet jo sigte den du har købt den af og ikke dig. med mindre vedkommende ligesom du kan bevise at have handlet i god tro. Så vil politiet følge sporet tilbage i tid. Det bør ikke være så svært når der foreligger underskrevne slutsedler, forsikringsspor osv.
Slutteligt, hvis det er bevist at du har købt en stjålet båd i god tro, kan du rejse civilt søgsmål for at få erstatning hvis vedkommende ikke frivilligt har ladet handlen gå tilbage. Der er naturligvis ingen forsikringer på denne jord der dækker tab af stjålet gods, uanset om det er anskaffet i god tro eller ej.
First marine forsikring