{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

First marine forsikring {{forumTopicSubject}}

Vælg aldrig det forsikringsselskab. Jeg har fået stjålet min båd d27/7-2018. Jeg købte båden for ca 5 måneder siden , jeg ringede naturligvis til politiet og undersøgte skrog nummer var som det skulle være. Og det var det naturligvis. Så tegnede jeg forsikring på den og forsikringen modtog med åbne arme mine penge... den båd jeg havde købt viste sig at være stjålet og skrognummeret var ændret?. Jeg har handlet i god tro og fordi båden var stjålet i forvejen og nummeret var ændret så får jeg ikk noget erstattet ????. Det er fandme for dårligt når jeg har givet næsten 110.000kr for en båd... tænk jer en ekstra gang om før i køber ny båd og tænk jeg en ekstra gang om før i vælger forsikringsselskab ., "FIRST MARINE" ja navnet lyder godt men det er til at lukke op og skide i..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  First marine forsikring
  • #1   6. sep 2018 Men til trods for at du køber båden i god tro skal forsikringen vel ikke betale både sig og tidligere køber? Ved godt det er møg surt at tabe den slags penge men kan nu godt forstå forsikringen? Hvordan har forsikringen opdaget båden du købte er stjålet tidligere?

  • #2   6. sep 2018 Det er godt nok sur røv..
    Så må du den lange og svære vej med at anmelde sælger og søge om din penge igen igennem retten... skal sige på forhånd.... fuck det er en slem omgang og det tager laaaaaang tid .. og det er ikke engang sikkert at du får en skid ud af det, udover udgifter til søgsmålet, kan være du kan få fri proces .. men det er også en kamp..
    Ved det.. har været der.. bare med en mc.. det tog ca. 4 år og et par ture til retten i Herning, udfald.. jeg fik mine penge igen og han skulle betale sagomkostninger.


  • #3   6. sep 2018 Ja det er sur røv. Især når forsikringen siger at man muligvis selv står bag et eller andet og river andre sager med stjålne både ind i min sag. I forbindelsen med min båd er forsvundet så har jeg været rundt og kigge efter den. I Næstved ligger der en magen til min og i Gilleleje ligger der også en og i Køge ligger der også en. Folk glor underligt efter en når man går rundt i de forskellige havne og kigger på både. I Køge mødte jeg en ung mand og viste ham et billed af min båd og spurgte ham om det var en båd han havde set før. Han svaret nej og virkede underlig. Efterfølgende kontaktede jeg min forsikring og sage at jeg havde truffet en mand ved Køge som virkede underlig da jeg viste ham et billed af min båd.. efterfølgende er der så blevet fundet en stjålet båd omkring Køge og nu spørger forsikringen ind til den person som jeg har snakket med. Om jeg kender ham og alt muligt pis og papir. Det skal så lige siges at den båd der er blevet fundet åbenbart ikk er magen til min???.

  • Klaus C
    Klaus C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   7. sep 2018 Hej Rene, det er sørme noget af en historie... tak fordi du deler den. Din kritik af forsikringsselskabet er desværre en smule uberettiget, det vender jeg tilbage til. Jeg synes der mangler nogle vigtige detaljer som du måske kan svare på?
    Først og fremmest, er der en igangværende politi efterforskning? Forsikringsselskabet kan naturligvis ikke afgøre hvem der har gjort hvad, det er politiets efterforskning, eventuel sigtelse og dom der afgør det. Hvis ikke du har meldt sagen til politiet så har forsikringsselskabet helt sikkert gjort det (da de jo så mistænker forsøg på forsikringssvindel) Så længe der er en sag der kører, er intet afgjort. Hvis efterforskningen ikke kan bevise at båden har været stjålet før du fik den stjålet, skal forsikringen naturligvis dække.
    Har efterforskningen vist at båden var stjålet før du købte den? Hvis ja, vil politiet jo sigte den du har købt den af og ikke dig. med mindre vedkommende ligesom du kan bevise at have handlet i god tro. Så vil politiet følge sporet tilbage i tid. Det bør ikke være så svært når der foreligger underskrevne slutsedler, forsikringsspor osv.
    Slutteligt, hvis det er bevist at du har købt en stjålet båd i god tro, kan du rejse civilt søgsmål for at få erstatning hvis vedkommende ikke frivilligt har ladet handlen gå tilbage. Der er naturligvis ingen forsikringer på denne jord der dækker tab af stjålet gods, uanset om det er anskaffet i god tro eller ej.


Kommentér på:
First marine forsikring

Annonce