5.609 visninger
|
Oprettet:
Husbåd {{forumTopicSubject}}
Hej Hej
Jeg overvejer og anskaffe mig en husbåd i Aalborg istedet for en lejlighed. Men syntes at det er ret sparsomt med information og lovgivning om husbåde. Jeg har fundet den jeg gerne vil have, men der er ikke så meget ide i og købe den hvis den ikke må ligge i Aalborg.
Er der nogen der har noget relavant viden om husbåde og ligende?
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Måske der er nogle der kan oplyse dig lidt mere om mulighederne.
maj 2011
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 29
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 759
http://www.fritidssejler.dk/speedbaade/Sider/Fritidsfartøjerogflydendeboliger.aspx
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Har fundet lidt om husbåde i skudehavnen, men det er alt sammen halvt gammelt.
apr 2009
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 22 Svar: 134
Jeg gik med selv samme tanker for et par år siden, men endte med at købe lejlighed i stedet. For år tilbage, kom der lovning på (så vidt jeg husker 10 pladser i Aalborg) ultimo 2010 (igen, er det så vidt jeg husker) Det blev ved samme lejlighed påpeget, at Aalborg komunne IKKE ønskede "flydende-parcelhuse" kun husbåde bygget på skibs skrog. Jeg må erkende at jeg ikke har fulgt sagen siden, da jeg selv kiggede efter samme type som dig. Det kan være de er kommet på andre tanker siden, det er da i hvertfald værd at undersøge. Håber info gav lidt hjælp.
apr 2009
Så har lidt indstilt mig på at det ikke bliver til noget.
Og hvis kommunen ikke vile havde de flydende parcelhuse, så kan det vist også være lige meget, for jeg skal ikke have et hus uden en eneste plan flade
aug 2017
Følger: 1 Svar: 1
Ved i hvordan situationen forholder sig i dag iht. husbåde i Ålborg?
Pfh tak
Dbh/ Michael
Husbåd