{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.609 visninger | Oprettet:

Sebastian J
Sebastian J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Husbåd {{forumTopicSubject}}

Hej Hej

Jeg overvejer og anskaffe mig en husbåd i Aalborg istedet for en lejlighed. Men syntes at det er ret sparsomt med information og lovgivning om husbåde. Jeg har fundet den jeg gerne vil have, men der er ikke så meget ide i og købe den hvis den ikke må ligge i Aalborg.

Er der nogen der har noget relavant viden om husbåde og ligende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husbåd
  • #1   13. jun 2011 Prøv at tage en tur ned på havnen, ved det gamle limfjordsværft.
    Måske der er nogle der kan oplyse dig lidt mere om mulighederne.

• #2   13. jun 2011 mener det skal være et krav, at den kan sejle ved egen hjælp.

• #3   13. jun 2011 Læs mere hos Søfartsstyrelsen da det er dem der udstikker reglerne:
    http://www.fritidssejler.dk/speedbaade/Sider/Fritidsfartøjerogflydendeboliger.aspx

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    apr 2009

#4   13. jun 2011 Hm den jeg har kig på kan absolut ikke bevæge sig ved egen kraft. Og har aldrig kunne det da den stort set bare er en pram med en luksus lejlighed oven på.

Har fundet lidt om husbåde i skudehavnen, men det er alt sammen halvt gammelt.

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    apr 2009

#5   13. jun 2011 Lovgivningen har jeg fået nogenlunde på plads. Nu mangler jeg bare og finde ud af om jeg kan få en plads i Aalborg til skrummlet hvor der er mulighed for el og vand.

• #6   18. jun 2011 Hej Sebastian!
    Jeg gik med selv samme tanker for et par år siden, men endte med at købe lejlighed i stedet. For år tilbage, kom der lovning på (så vidt jeg husker 10 pladser i Aalborg) ultimo 2010 (igen, er det så vidt jeg husker) Det blev ved samme lejlighed påpeget, at Aalborg komunne IKKE ønskede "flydende-parcelhuse" kun husbåde bygget på skibs skrog. Jeg må erkende at jeg ikke har fulgt sagen siden, da jeg selv kiggede efter samme type som dig. Det kan være de er kommet på andre tanker siden, det er da i hvertfald værd at undersøge. Håber info gav lidt hjælp.

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    apr 2009

#7   18. jun 2011 Mange tak Morten. Det ser desværre ud til at Aalborg kommune har syltet det hele.
    Så har lidt indstilt mig på at det ikke bliver til noget.
    Og hvis kommunen ikke vile havde de flydende parcelhuse, så kan det vist også være lige meget, for jeg skal ikke have et hus uden en eneste plan flade smiley

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #8   23. aug 2017 Hej med jer (:

Ved i hvordan situationen forholder sig i dag iht. husbåde i Ålborg?

Pfh tak

Dbh/ Michael

Kommentér på:
Husbåd

Annonce