{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Begynderbåd kmv dromedille
  • #1   14. jun 2011 Det er en fin båd med gode sejlegeskaber bygget i en rimelig kvalitet. uden på ser motoren noget slidt ud, noget der måske kan tyde på den ikke er passet godt. Den er i øvrigt ret tørstig sådan en gt 100, den kan hurtig bruge for en plovmand i timen..

  • #2   16. jun 2011 With drommedille er oprindelig en norsk båd og dengang var det både i en rigtig god kvalitet. På et tidspunkt flyttede produktionen til Sydafrika og det gav samtidig et styrtdyk i kvaliteten. Dem vil jeg meget kraftigt fraråde, jeg kan dog ikke helt huske i hvilket år produktionen flyttede. Efterfølgende er produktionen flyttet til Lithauen og det er igen noget der nærmer sig kvalitet. Denne flytning skete omkring 1999. Den generelle konstruktion er behagelig i fladt vand og her er den forholdsvis hurtig. Den er ikke egnet i store søer og det har lidt betydning for hvor du skal sejle.
    Der skal speedbådskørekort til det sæt du kikker på.


  • #3   16. jun 2011 Er ret sikker på der er tale om en norsk produceret her, de små modeller der blev taget op igen i omkring år 2000 var efter min vudering i en bedre kvalitet, også end dem fra norge.

    With skroget er kendt for sin noget runde form, denne er med til at give god plads i båden samt at den planer nemt, den er også mere stabil end et V-skrog der er trukket lang tilbage. Prisen er den kan driver lidt i sidevind og den kan slå i bølgerne, specielt hvis der er tale om korte søer, men den bjærger sig fint i hårdt vejr med store bølger og så længe farten tilpadses vil det ikke være mere ubehageligt end i så mange andre både.

    Har hørt historier om de afrikansk produceret både, der efter sine let gik fra hinanden i bølger grundet kobination af dårlig kvalitet og den lidt hårde medfart båden for når den planer i bølger.

    Personligt syntes jeg at skroget er en godt til mindre både, da det sejler fint med en mindre motor, er stabilt og giver mere plades om bord.


Kommentér på:
Begynderbåd kmv dromedille

Annonce