{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Hej hjælp til 4hk Yamaha påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hjælp til. 4hk Yamaha 2t påhængsmotor har problemer med min motor den starter lige op uden choker også går den død igen gider slet ikke tænde med choker og den plejede og starte første gang og kørte fint der skiftet tændrør og kaburator renset håber der nogen der kan hjælp eller nogen i Kbh område der har tid og lyst til at kigge på den


Kommentarer på:  Hej hjælp til 4hk Yamaha påhængsmotor
  • #1   21. sep 2018 er det modellen med ståltank for så har jeg en magen til og der sad der et lille filter i tanken der var helt stoppet til og tanken var der skidt i smiley


  • #2   21. sep 2018 Nej tror det plastik den lille tank er blevet fjernet af gamle ejer men den starter kun op med startgas også går den død igen kan ikke holdes igang

  • #3   21. sep 2018 Jeg bruger benzin dunk med slange der separat

  • #4   22. sep 2018 Prøv at få en til lige så stille at pumpe primer bolden imens i prøver at starte den op.
    Det kunne være din pumpe der ikke giver nok.
    Det kan også være din flyder og/eller din flyder nål der hænger/lukker af, du skriver at carb har været skilt ad, så har de dele nok også været adskilt, man skal kunne høre flydren når man ryster carb let op og ned, og din nål skal ligge "løst" i sit leje ( så løst at den let falder ud når du vender carb rigtigt, så skal den falde ned på flyderen .. som så stopper den fra at falde ned i bundkaret )
    Når du skriver "renset" er der så skiftet ting ud i din carb ?
    En renset carb består af mange ting, men "normalt" er sådan et stykke arbejde ret omstændigt og kræver visse ting bliver gjort grundigt da der er masser af ting der kan blokerer de meget små huller i sådan en fætter, at lægge dem i væske og bruge trykluft er ikke godt nok, trykluft kan skubbe skidt ind i de små kroge og sætte det fast der, og det er IKKE meget der skal sidde af skidt i de små kanaler og kroge før det bliver et problem.
    En ultralyds rens er næsten et must, og det kræver at carb bliver totalt skilt, og når alt er skilt... ja så kan man lige så godt skifte div dysser OG FLYDERNÅL samt måske flyder, men så skal flyder indstilles til korrekt højde ( står i din rep bog hvad den er, og den skal tjekkes alligevel hvis den har været skilt ad ) ... alle pakninger og O ringe skal også skiftes ( genbrug ALDRIG pakninger og O ringe ( ja ok O ringe kan man nok bruge igen,da de jo er af gummi og det tager jo lidt tid inden de bliver stive, MEN gamle ringe er NO GO`) men papir bliver allerede som de skal være ved FØRSTE samling, og beholder så den form... så efter samling og derefter skille ... nye i..
    Prøv først at pumpe, og tag den derfra.....
    Håber det her gav bare LIDT mening... det lød godt nok i mit hoved... men kan godt læses som totalt uforstående ... sorry den lange smøre smiley


  • #5   22. sep 2018 Jeg forstod det godt og jeg har kun renset kaburator med bremserens ikke skiftet noget jeg tjekkede kun dysen som der sad lidt af noget tang der lukkede hullet men pumpen virker for har tre forskellige jeg skiftede mellem dem den kan kun starte med startgas også går den ud og kun når chokkeren er lukket jeg er ikke den store ekspert i området og motoren er en jeg lige har købt brugt den startede fint et par gange og efter en sejltur gad den ikke mere

  • #6   23. sep 2018 Øv... så er der nok kun en vej.... total rens med ultra lyd og nye pakninger samt dysser.
    Jeg ved fra min lille nød motor ( godt nok 4 takts ) at der skal INTET til før den laver unoder.
    De kanaler og huller der er i en carb er sååååå fine og utrolig følsomme over for skidt.
    Jeg tror jeg gav ca 400 for et komplet sæt dysser og pakninger ( opgraderet fra 4 hk til 6 hk, da den eneste foreskel på de 2 hk var dysse størrelsen smiley )
    Carb fik jeg min søn til at rense i ultralyd på hans arbejde ( mc værksted ) og hvis du spørge pænt og måske lægger lidt i kaffe kassen, tror jeg godt du kan få det lokale værksted til at putte din carb i et bad sammen med nogle af deres dele der trænger ( du skal nok komme med carb TOTALT skilt, og i en lille vaskepose hvor dele kan ligge for sig selv, så de bare dumper pose med indhold i )
    Eller betale en båd mekanikker for det .... Kan godt koste en del mere.. desværre..


  • #7   23. sep 2018 Hov... nu skal jeg nok lige passe lidt på... smiley
    Det LYDER som et carb problem.... men hvad med tændspolen smiley og hele det elektriske system.. tror den motor skal i kyndige hænder.... for ellers kan du jo begynde at skifte ting fra en ende af, og så havde du været bedre tjent med en fabriks ny, da ALT med maritime fortegn IKKE er i den billige ende...
    Håber du finder en løsning... evt at vores mus herinde kommer dig til undsætning ( han har rodet RIGTIGT meget med 2 takter, og kan nogle fiduser )..
    Søg evt på motorproblem herinde og se om du kan finde ham.
    mekanikles : omc marine service....... her var han sgu smiley smiley smiley


  • #8   23. sep 2018 Oki mange tak jeg søger efter ham nok bedst jeg får en til at kigge på den da jeg ikke selv har forstand på det skal have mange tak for din hjælp prøver mellem tiden og finde nogen der kan lave det med karburatoren som du skriver og køber nye dele ved du evt hvor jeg kan købe dele til Yamaha 4 HK kunne godt tænke mig også og få større dyse så den kom op og blev 6 HK istedet men tak for din hjælpb

Kommentér på:
Hej hjælp til 4hk Yamaha påhængsmotor

Annonce