{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Båd trailer: skive bremse {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Har prøvet at google lidt uden held så jeg tænkte nogen herinde måske har info om følgende.
Hvorfor har båd trailere i DK ikke skive bremser? I min optik burde det være bedre da de har bedre bremse evne og lettere at vedligeholde? Og derudover er lettere at skylle af og derved også burde holde bedre.
Kan man købe aksler der har dette og er godkendte?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Båd trailer: skive bremse
  • #1   22. sep 2018 I min optik er det meget mindre vedligeholde på tromlebremser - specielt når de ikke bliver brugt ret meget (som jo ofte er tilfældet med en trailer). Skivebremser ruster meget mere når de ikke bruges.

  • #3   22. sep 2018 Desuden er håndbremsen som regel 200x bedre på tromler smiley

  • #4   22. sep 2018 skivebremser og saltvand puha det tror jeg hurtigt, vil blive en træls oplevelse, især hvis det monteres på en trailer, der ikke køre så ofte.
    skiverne vil nok være den største udfordring, prøv bare at stil bilen i regnvejr et par dage, kig på dine skiver de bliver hurtigt røde af rust.


  • #5   22. sep 2018 Jeg ved ikke med jer andre men pt. Er mine bremser ikke i kontakt med salt vand når jeg i/op tager min båd. Bakker kun i til fælg kanten.
    Men det kan vel ikke være så stor forskel iht. at alle biler køre i en blanding af vand/sne og vejsalt?


  • #6   23. sep 2018 Kun til fælg kant.... ( ja sidste gang kom HELE trailer sgu næsten i, min nye båd har en LILLE køl sådan ca på midten.. 10-12 cm høj..... den havde jeg så ikke lige regnet med vil skabe problemer.... DET GJORDE DEN... dunk og så vil båden ikke længer .. ud skulle vi sgu.. første gang i vandet smiley ... bakke bakke.. trailer drukne drukne, før bagenden flød så meget at den lille køl kom over den bagerste rulle vugge.... har skyllet i MEGET lang tid og brugt bremsen MEGET på vej hjem... så nu må vi se om de skal skilles og smøres op eller om vi har gjort arbejdet godt nok sidst vi roden med bremser = masser af nye ting ( sådan set alt smiley )
    Skive bremser de bruger hydra, de eneste mekaniske jeg har set er på cykler, så tror ikke det er opfundet endnu til trailer.... lastvogne bruger luft og tromler på deres hænger.. har heller ikke set på dem.... sååååååå kan du opfinde et skivebremse system til trailer.... det kunne være fedt.... men som de andre skriver, så bliver rust nok et problem....


  • #7   23. sep 2018 Der er skivebremser på mange us trailere. Jeg har kun kendskab til en enkelt trailer i dk der er blevet synet og godkendt med det. Det har noget at gøre med påløbsbremsen når man bakker med traileren. Hydraulikken på en us-trailer frakobles elektrisk og det er ikke typegodkendt i EU

  • #8   23. sep 2018 #7... tak for den opdate... fedt.
    Typisk at de må/kan lave alt muligt sjovt, der er helt andre boller på suppen der over..
    Tror ikke folk gider at bruge oseaner af tid på at opfinde noget i vores lille land, da det ikke er besværet værd her pga det aldrig ville kunne føres ud i livet pga den gamle forstokket måde det hele skal være på smiley
    Ved godt det skal være sikkert og alt det der..... men folk skal kunne afskrive sig at tænke selv, ellers kan det ikke godkendes..... lær heller folk at tænke selvstændigt og tage ansvar, det er sgu sørgeligt, tænk på mange af de gode ideer der ikke bliver prøvet af... lav da en regel hvor det er oplyst at det er et projekt på prøve basis, så brug osv er på HELT eget ansvar, selvfølgelig må der gerne være et vist opsyn og godkendelses myndighed.. men ellers GO GO GO smiley smiley smiley
    Århhh det lettede smiley smiley smiley


  • #9   23. sep 2018 Meget enig. Men bremsesystemet er netop årsagen til at man aldrig ser US trailere på plader

  • #10   24. sep 2018 det største problem med skivebremser er at stemplerne der trykker bremsebakkerne ud irrer meget nemt.det gælder både hydrauliske og mekaniske. resultatet er en bremse der ikke vil slippe bremseskiven ordentligt.

Kommentér på:
Båd trailer: skive bremse

Annonce