{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Valg af påhængmotor? {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri.

Jeg har købt min første lille jolle (12 Limbo Dinghy) med en 27 år gammel 4 hk. 2-takt Evinrude påhængsmotor, men tror den er ved at stå af. Derfor ville jeg høre hvad i har af gode råd til den "nye" motor?
Skal jeg købe en ny Parsun eller en nyere Mercury, Honde eller Suzuki?? Havde tænkt det skulle være en 4-takt fordi de skulle larme mindre, passer det?? Og kan en 4 hk. 4-takt lige så meget som en 4 hk 2-takt??

Håber i vil hjælpe mig?

Mvh. Kim.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af påhængmotor?
  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   8. jul 2011 hvor er du henne i landet? din gamle evinrude ku jeg nok være lettere interesseret i smiley

    hvor tung er din jolle? det kunne jo være du sku overveje en elmotor, de er vidst ved at være godt med efterhånden.


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 63
    #2   8. jul 2011 en Limbo 12 kan tage helt op til 20 hk kan jeg se her : (link fjernet)
    og ja, en firetakter larmer MEGET mindre end en to-takter, dog er der tit en smule mere optræk i en to-takter.
    En Parsun kan jeg ikke anbefale, da de larmer mere end de yder, og holder heller ikke ret godt i længden, der er en grund til at de er billigere end andre. En Suzuki kan jeg kun anbefale, men andre mærker som fx. Honda, Yamaha, Evinrude er ligeså gode, dog laver Evinrude kun to-taktere .
    held og Lykke smiley


  • #3   8. jul 2011 Hej Morten.

    Mange tak. Hvad med Mercury, er det os et godt mærke?

    Kim.

    Ps. Der står på info skiltet i min jolle at den kun kan tage 10 hk.


Kommentér på:
Valg af påhængmotor?

Annonce