{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vinterklargøring / bundmaling
  • #1   7. okt 2018 Polering kan du godt gøre i efteråret, men husk at båden skal dækkes til med en pressening ellers er arbejdet spildt.

    Bundmaling, bør du vente med til foråret, hvor det er varmere i vejret.


  • #2   7. okt 2018 Det skulle blive 17-19 grader i næste uge, så hvis det kun er temp. Bør jeg vel godt kunne male.



  • #3   8. okt 2018 Nogen typer bundmaling kræver, at båden søsættes inden for x-antal dage, ellers virker det ikke ordentligt. Du må forhøre dig nede i butikken, hvor du handler bundmaling.

  • #4   8. okt 2018 Jeg har hørt flere gange, bundmale lige inden den skal i vandet.
    Så virker bundmalingen som den skal gøre.
    Ellers tøre det ind eller sådan noget.
    Jeg maler og i baljen med den.


  • #5   8. okt 2018 Jotun NonStop Kan stå på land i optil 9 mdr. efter påføring.

    Kan købes billigt flere steder på nettet og hos T. Hansen.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    maj 2016

    Følgere: 1 Svar: 11
    #6   8. okt 2018 Det er jo ikke bare vejret der skal være varmt.
    Det er skroget, hvor malingen skal sidde på.


  • #7   12. okt 2018 Det bliver nok ikke varmere til foråret som det er nu, og da slet ikke skroget. Der er dog nogle malinger som ikke har godt af at blive påført alt for lang tid før den skal i vandet. Det står som regel på dåsen.

  • john d
    john d Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   28. okt 2018 jeg har bundmalet om efteråret i mange år nu.
    De fleste bundmalinger kan påføres 3-6 måneder før søsætning og efteråret fra oktober til december byder på mange varme dage over 10 grader.
    Om foråret er alting så koldt og køl og bund nærmest bundfrossen (jeg søsætter sidst i marts) så efteråret fra oktober til decemb er oftest bedre.
    Mine sejlervenner i Norge maler altid om efteråret - ellers skal man ofte frem til sidst i maj før kulden er væk og der ikke er iskoldt om natten.
    Jeg fortynder malingen lidt eller nøjes med et enkelt lag.
    tjae …..det virker fint for mig.
    Til gengæld nøjes jeg med at vaske båden grundigt ned- ingen polering …..det er altid mat og trist efter vinteren uanset om man har vokset og poleret.


Kommentér på:
Vinterklargøring / bundmaling

Annonce