{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.115 visninger | Oprettet:

Røvrendt..eller ?? - kr 500,- for et yamaha kabel {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg bestilte nogle yamaha dele en trimsensor og et original kabel.. hos min lokale båd handler, motor bådcenter frederikshavn.

Jeg spurgte ikke til pris havde set kabel kostede ca 20-30$ så tænkte der måske røg en hund oven i - nå kabel røg i rest ordre ..fik den lille plastic trim dims kostede ca 150,- ...så kom kablet ...det kostede sørme 600..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klart utilfredstillende ...enden på det bliver at motor bådcenteret vil give mig det til hans netto pris 504,- ( incl en forsendelse til 70,-) ...men jeg har jo bestilt varene og netop bedt om kun at få dem hjem når de bestiller yamaha dele.. for ikke at få ekstra gebyr/forsendelse...

Bagefter forhørere jeg mig så ved to forskellige danske yamaha forhandlere her er prisen for kablet 356,- og den anden 368,-

Motor bådcenteret frederikshavn mener jeg er forpligtet til at købe fordi jeg selv har bestil det .....

Er sgu lidt i tvivl...føler sgu lidt jeg bliver taget røven på .... hvad syntes I ???? :d

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet toilet 2.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 1.200 kr.
  • Fejlsøgning og udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Hæk 40 meter 500 kr.
  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røvrendt..eller ?? - kr 500,- for et yamaha kabel
  • #1   20. jul 2011 Ja når du har bestilt det på alm. vis (dvs. ikke over internettet) har du ikke returret og der er fri prissætning i DK!

Men at det er ualmindelig frækt er så en helt anden ting!

• #2   20. jul 2011 Nej har ikke betalt det endnu ...for jeg syntes simpelthen det er så hen i vejret - jeg er ligeglad med at betale en hund ekstra hos den lokale - der er fint nok.. men her syntes jeg liiiiige grænsen går ....

Og er det ikke mærkligt at de 2 andre forhandlere jeg nu har spurgt kan sælge samme kabel for 350-370 kr i udsalgs pris ????

Iflg Motor og Bådcenter fr.havn - har han givet 423,- - 20% altså 338,40 + 65,00 eksp + moms altså 504,25 NETTO for kablet ...jeg har set en kopi af den faktura - men det ligner ikke en faktura fra yamaha...der er et vandmærke af en trailer der på ...

Syntes det lyder sygt ...

• #3   20. jul 2011 Jeg havde ikke købt det. Det er bare at medel at det er for dyrt sammenlignet med andre forretninger og at du derfor ikke ønsker varen.

Så må han sende den retur.

• #4   20. jul 2011 Når man ikke har spurgt om prisen på forhånd, kan man da ikke komme bagefter og brokke sig!

Man kan kun lære af det og spørge om prisen på forhånd og så handle steder som man stoler på!

• #5   20. jul 2011 tag en tude kiks

• #6   21. jul 2011 Det er da for ringe, at bestille en vare, og så pludselig ikke ville betale for den når den er kommet hjem!!!!

Du har bestilt en vare, uden at spørge om prisen først, bare ærgeligt. Jeg ved ikke om du er juridisk forpligtet til at købe varen, men du er i den grad moralsk forpligtet!!

Nu oplyser du også nogle andre priser hos forhandlere, er det identiske kabler? For der er jo stor forskel på om et kabel er originalt eller ej (måske ikke på kvaliteten, men ihvertfald på prisen).

Men det er sku usselt, pludselig ikke at ville betale alligevel.......så kunne du sku bare have spurgt om prisen ved bestilling!

• #7   21. jul 2011 Lasse J >>

Det er fuldstændig samme kabel - et specifict yamaha kabel 6y5-83553-M0 .. Jeg spørger normalt til prisen på dyrere ting jeg bestiller - men ved også hvor belastende det er for forhandleren at skal undersøge priser på dit og dat i tide og utide.

Men syntes det er trælst at betale så meget mere ...vel nok også fordi jeg syntes det er sygt dyrt i forvejen for 2m kabel med 4 ledninger :-)..

Men lesson learned - bestil på nettet i udlandet i stedet for hos den lokale - i det her tilfælde ville jeg ha fået varen hurtigere fra UK / tyskland
    og et par 100% billigere ...

• #8   21. jul 2011 Men hvis du har res.nr. må det også stå på den faktura forhandleren har vist dig hvor hans indkøbspris står!

• #10   22. jul 2011 Synes ikke man kan nævne moral og folk i bådbranchen i samme sætning, jeg er blevet kneppet utalige gange på kryds og tværs og i hoved og røv og synes der er rigtig langt mellem reelle og endnu længere mellem dem der osse har moral.

Men når du kan blive slået sådan ud af 250,- kan det være båd måske ikke er den helt rigtige hobby for dig. Alting er latterlig dyrt og meget af det er alligevel ringe kvalitet trods prisen.

Som Brian skriver ville jeg betale og så overveje om det var noget jeg ville stå model til igen.

Til sammenligning kan jeg da lige fortælle jeg købte en skærm der kunne sættes til min motor, skærmen kostede 10k og så glædede jeg mig ellers til at sætte den til, der var bare ikke lige nævnt den ikke kunne forstå signalerne fra motor så skulle da lige have en ekstra boks og lige en speciel ledning og lige en boks så de to kunne sættes sammen og lige en dims der kunne ændre tryklog til digital signal og så osse lige et overgangs stik til motor som så alligevel ikke fik tryklog til at passe sammen med motor.
    Det løb lige op i 6000,- mere før den skærm der passede til motoren kunne sættes til motoren..

Så når du nu spørger kan jeg kun sige køb det du har bestilt og vend dig til det, hvis du fortsat vil have båd er det med garanti ikke sidste gang du føler dig lidt skidt behandlet, desværre.

• #11   22. jul 2011 der er ingen returret på bestillings vare..

betal mester!!

• Ole M
    Ole M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #12   24. jul 2011 Undskyld mig, men er det 232 kr der skal laves sådan et postyr over?
    Forhandleren skal jo også leve

• #13   25. jul 2011 Når du bestiller, accepterer du i min verden også prisen. Ellers spørger man, og får en cirka pris, som man så efterfølgende kan begynde at klage over, hvis den viser sig at fejle grundigt.

Se det fra bådforhandlerens side af - Du bestiller blot, og forhandleren forventer at du dermed accepterer handelsbetingelser, herunder prisen, og bestiller varen ekstra hjem til dig. Sandsynligheden for at han kan sælge den til en anden, er måske ikke ret stor (jeg ved det ikke, men kunne nemt forestille mig det).

Om han så tog 1200 kr. for det kabel, synes jeg at du skulle gå ned og betale hvad det nu koster og samtidig lære at spørge om prisen, eller blot undlade at handle hos ham en anden gang. Men lur mig om ikke også at du stod og ville ud at sejle i en fart, og ind til da var klar til at betale hvad som helst for at komme på vandet igen.

Kommentér på:
Røvrendt..eller ?? - kr 500,- for et yamaha kabel

Annonce