{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.881 visninger | Oprettet:

Hvilke Olie til servostyringen? {{forumTopicSubject}}

Hej, var så uheldig at denne en neppel knækkede på min servostyring, på min yamaha 40hk påhængmotor, og alt olien røg ud af systemmet,

Så skal have noget nyt olie i, men hva er det for noget jeg skal bruge? er det bare alm servoolie eller hvordan

Håber der er en der kan hjælpe mig så jeg kan komme ud på vandet i den gode vejr smiley

Thomas B


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilke Olie til servostyringen?
  • #1   30. jul 2011 dextron2 eller 3 alm hydraulikoile/servo olie

  • #2   30. jul 2011 hvor kan det købes?
    Og skal det bare hældes i oppe ved rattet?

    Hár absolut intet forstand på det smiley


  • #3   30. jul 2011 tankstationer , biltema , haraldskrald mv.... ved ikke hvor du skal hælde det på da jeg ikke kender dit system

  • #4   31. jul 2011 Servostyring på en 40 HK Yamaha?
    Det tror jeg ikke at det er ret mange der har. Det system du har, er en almindelig oliestyring, er jeg ret sikker på. Det vil sige at der sidder en styre-cylinder på motoren og en pumpe ved styrepladsen, som rattet er boltet på. Når du drejer rattet, bliver der skovlet olie ud til cylinderen. Der er ikke nogen forstærkning på(som der skal være, før det kaldes servostyring), altså en hjælpe-pumpe som er drevet af motoren, som der ofte er på både med z-drev.

    På ratpumpen er der en prop som kan tages af, i hullet hælder du olien. Nede på cylinderen sidder der formentlig en studs på hver stykke fitting. Dem løsner du, mens en person drejer på rattet, derved bliver systemet udluftet. Der sprøjter selvfølgelig olie ud over det hele, hvis man ikke tager sine forholdsregler(f.eks. sætter et stykke slange på udluftningsstudsen)


Kommentér på:
Hvilke Olie til servostyringen?

Annonce