{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.688 visninger | Oprettet:

Claus S
Claus S
Tilmeldt:
4. aug 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Shetland 536 {{forumTopicSubject}}

Hej Bådfolk
Vi er nye indenfor bådverden og er på udgik efter en lille 17-18 fod motorbåd (totalvægt < 1200 kg) med lukket kabine og gerne toilet og vand eller mulighed herfor.

Jeg har kig på en shetland 536 fra midtfirserne.
Passer alderen? mener at have læst at de blev bygget i halvfjerserne.

Jeg er bekymret for alt den snak om vådt skum. Båden fremstår på billeder meget fin.
Sælger skriver at han har boret hul og siger skummet er knastørt. Hvor er det bedst at bore hullet? Hvor kommer der typisk vand ind henne? Kan man gøre det "forkert" bevidst..

Der er lavet ny overbygning for 10år siden. Skal jeg være mistænkelig overfor det?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Shetland 536
  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #1   4. aug 2011 Tak for input, her er link
    (link fjernet)

    Et sådant projekt skal jeg under ingen omstændighederne igang med...bor på landet i et hus fra 1880, så der er nok udfordringer. Båden er jo til når vi ikke gider rode mere i huset.

    Dørken, hvad er det præcist? Gulvet?


  • #2   4. aug 2011 overbygningen ligner ikke en shetland .
    og jeg mener en 536 har styrringen i bagbord side men det kan være lavet om . bunden ligner heller ikke en shetland

    nicolai.


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #3   4. aug 2011 Jeg forsøger at få lidt mere info om den shetland hos sælger. Omkring årgang, længde og ombygning.

    Det er jo vigtigt at båden er hvad den giver sig ud for. Vi har også kig på en anden båd med lukket kabine og toilet.
    (link fjernet)

    Kender du microplus bådene? Her synes jeg dog prisen er noget høj, da jeg ikke vurderer motoren ret højt. 2 takt 55 hk Yamaha er vist en temmelig gamme sag og jeg vil helst have en 4-takter.

    Hvor nemt er det selv at lukke en kabine af? Der er mange fine både med åben kabine.


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #4   4. aug 2011 Jeg har ikke noget der skal byttes væk.
    Jeg prøver at kigge mig så godt for som muligt, men der er jo mange faldgrubber.
    Jeg har et prisniveau der siger 40-60k og kan derfor ikke regne med en alt for ny båd. Båden skal primært sejle i limfjorden.
    Toilet og vand, ja det er bestemt en smagssag. I mit tilfælde så vil kæresten og min lille dreng gerne med og så er toilet en fordel.

    Det skal helst være en trailerbåd med en totalvægt under 1200 kg. Ellers skal vi have en større bil. Vil gerne kunne tage den med til lillebælt på ferie.

    Hvis man søger lidt, så er det Shetland der også har lavet microplus bådene. Men jeg er ikke stødt på skumdiskussionen med andre både end shetland.

    Hvor nemt er det at skrue beslag i glasfiber?

    Bortset fra motoren og prisen, så kan vi ret godt lide den microplus. Men hvis det er nemt med selv at lukke kabinen af, så er det en overvejelse værd at kigge på andre. Har du nogle favorit mærker i den prisklasse?


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #5   4. aug 2011 Ja, ørnvikken ser fin ud. Kan du huske indretningen? Kan der monteres et toilet i den?

    Beslag boltes i, dvs man borer bare igennem glasfiberen og sætter en rustfri stålbolt igennem? Jeg må lige finde ud af hvordan man kan lukke sådan en kabine af. Bolte igennem taget er nok ikke en god ide.

    Der må være nogen på forummet der ved om der er skumbund i de her microplus både?


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #6   5. aug 2011 Den microplus
    (link fjernet)
    jeg har kig på er jeg som sagt ikke så vild med motoren. Nogen ide om hvad sådan een 2-takt 55 hk Yamaha kan sælges for med den beskrivelse som sælger giver? Jeg kender ikke årgang og sælger gør heller ikke. En kasse øl eller 2?


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #9   5. aug 2011 Jeg synes også selv prisen er for høj. Jeg vurdere båden til omkring 30k, trailer til 5-7k og motor til maks 5k. Det kan selvfølgelig være den nye kaleche og hynder som sælger godt vil have investeringen hjem på.

    Af anonncen fremgår at der er ny overbygning (træ+vindspejl) fra 2009.

    Jeg synes også at døren ikke ser orginal ud, men det gør vel ikke så meget? Det der er lavet bag rattet, er det ikke bare en plade til aflukning af kabinen?

    Tørkloset bruges også i campingvogne. Lugter de virkelig så meget?

    Hvis båden huler er det så slid på bunden eller hvad? Bunden ser forholdsvis nymalet ud på billederne.


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #11   5. aug 2011 Tak svarene.
    Den micro du linker til ser rigtig fin ud og mere fornuftigt prissat, men er nok desværre lige en anelse for tung. Den skal kunne trailes til maks 1200 kg, ellers skal vi have en anden bil.

    Min tanke med den første micro var at prisen burde være maks 40k, så kan man måske få en nyere motor til 20-25k og måske være heldig at få lidt for den gamle. Men det kan godt være at båden med en bedre motor ikke kan bære en pris på 60k incl trailer, som den jo nemt så kommer til at stå i.

    Har du nogen fornemmelse af hvor nemt det er at få lukket en kabine pænt af med en dør? Udvalget er jo noget større, når kabinen er åben.


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #13   5. aug 2011 Hej
    Det er også mest 571'er jeg er bekymret over vægten på. Sælger af den fine båd angiver den til 900 kg, og så er der ikke langt til de 1200 kg. Kigger man på spec, så står der 1200 lb eller omkring 550 kg, så der må være for 350 kg udstyr (motor mm).
    En trailer til 1300 kg vejer vel mere end 300 kg selv?


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #14   5. aug 2011 Bilen har automatgear, ved ikke om det er en fordel?
    Det er ikke så tit jeg påtænker at traile den. Den skal ligge i havnen, og så måske afsted til limfjorden en gang om året.


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #15   5. aug 2011 Nogen der har erfaring med bådhandlere?
    Bøges både har en Mayland 17 til 30k. Men men trailer, fornuftig 50hk motor og levering, så løber jo op i 75k. Det er sådan et bådsæt vel ikke værd. Kan man handle med sådan een karl?


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #16   5. aug 2011 Desperat er jeg trods alt ikke. Mit spørgsmål gik kun på hvad man kunne forvente hos en bådforhandler. Om det er ligesom med brugte biler.

  • #17   7. aug 2011 Pris ser ok ud for det sæt. Men hvis det er en Shetland 536, er jeg sgu` Anders And.
    Skrog, hæk, overbygning og hele den indv. indretning, har intet overhovedet med en 536 at gøre.


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #18   11. aug 2011 For måske at undgå for mange problemer med de ældre både er vi begyndt at undersøge hvad man kan få istedet hvis man går lidt op i pris.

    Vi har kigget på et par nyere ørnvik både. Nogle der kender dem?
    http://www.boges.dk/index.php?id=3799
    Vil bøge have for meget for den? Det er uden trailer.

    Eller denne udbudt privat
    (link fjernet)
    Også uden trailer.
    Er den for højt prissat? Til reference, så sælger Boges både en overgemt model 520 DC med 60 hk motor:
    http://boges.dk/index.php?id=1468

    Er der forskel på 510 og 520 modellerne når begge er med lukket kabine.
    Er 1000 kg trailer som Bøge anbefaler ok til sådan en båd?


Kommentér på:
Shetland 536

Annonce