1.086 visninger
|
Oprettet:
oplysninger om x jaco {{forumTopicSubject}}
hej derude har lige købt et sådan skrog, som det er meningen at jeg skal til at renovere og så kunne det jo være sjovt at vide lidt om den... altså ca. årgang, motorstørelse de er bygget til. og hvor de evt er bygget.
der er flere oprettet herinde men ingen skriver så meget om dem ...er der nogen der ved noget ?
på forhånd tak
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 17 Svar: 156
Min er købt med en 40hk. fra midten af 70erne og jeg tror det er den motor den er solgt med.
jul 2011
Følger: 1 Både: 1 Svar: 2
Jaco speedbåden er fremstillet på Jacoværftet i Næsby nær Odense på Fyn.Det var min Farfar (Peter Jacobsen) der startede værftet i 1959 og lukkede pga. sin død i 1967. Jacobåde blev exporteret i en årrække til USA og Canada isom en pakkeløsning (BMT alså Båd, Motor og Trailer).
Jeg mener, at motorstørrelse gik fra 30 til 50 HK. Jaco 12" var i 2 typer, en som speedbåd og en som åben model og med rat styring i bagbord side. Der blev også fremstillet en større båd på 16" med vinger som datidens dollargrin.jeg er igang med at finde mere materiale om Jaco bådene. Jeg har lige fået en Jacobåd fra 1962, som jeg skal igang med.
Håber at dette indlæg er OK
jul 2011
Følger: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 2
så har smidt dig en stemme..
jul 2011
Følger: 1 Både: 1 Svar: 2
Mange tak
Jeg har lige fundet det gamle salgsmateriale, jeg vil se om jeg ikke kan scanne og ligge det ind på min profil.
Båden kostede i 1962 = 5500 kr.
En Mercury 40 hk = 3950 kr.
Så på ca. 50 år er blevet 10 gange så dyrt.
Mvh. John
oplysninger om x jaco