{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Michael b
Michael b
Tilmeldt:
12. jun 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Kan den trække det?? {{forumTopicSubject}}

Vi har kig på en EXCALIBRE 155 Bowrider, den er helt ny. Men vi har et problem, der sidder en 50hk tohatsu påhængsmotor på..Kan den trække en tube mens der er 4 personer i båden?? Og hvad med vandski??

Ville ikke købe den hvis den ikke kan trække det??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kan den trække det??
  • Michael b
    Michael b Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #1   19. jun 2006 båden vejer 750 kg uden motor.. Og er motoren et ok mærke

  • #2   20. jun 2006 hmm svært at sige syntes jeg..
    Min gamle Hammermeister som du kan se i min profil kunne godt trække en øvet vandski løber op selvom vi var 4 i båden og det med kun 60 hk. Den vejede inkl. motor 750 kg.
    Men hvis det er en som ikke har prøvet at stå på vandski før så tror jeg ikke det kan lykkedes..

    Men tube vil jeg sagtens mene den kan, vi havde en styrepultsbåd med 30 hk evinrude den trak fint tube med 4 personer i..


  • #3   20. jun 2006 Det må jeg så give dig ret i, den har fået alt hvad den overhovedet kan trække, og der er selvfølgelig ikke godt for motoren. Måske også derfor den 60 hk rev en cylinder på et tidspunkt hvilket formegentlig er sket fordi den er blevet presset for hårdt.
    Men det er klart at det er meget lettere både for motor og vandskiløber hvis motoren har en hvis størrelse.


  • #4   20. jun 2006 Så mit råd vil egentlig være at hvis du vil bruge din båd til vandski og tube og hvis du vil have glæde af det med 4 personer i, så skal der flere Hk på hækken. 50 hk rækker måske kun lige, men det vil ikke være nogen fornøjelse da den skal have fuld gas hele tiden. Køb en motor med 80 hk og op efter så har den lidt kraft overskud hvilket både er dejligt når du skal styre båden og du skal op på vandski.

  • Michael b
    Michael b Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #5   20. jun 2006 jeg takker for rådene, vi er på jagt efter en med min 90 hk.
    Der er mange"gamle" både fra slut 80 og start 90, er det noget der vil afskrække jer, hvis service er udført på motor og båden ellers ser fin ud..

    Vi har desværre kun 70000 kr og kaste i vores projekt, der er en del"gamle" både, men da det er vores første båd, og vi ikke rigtig ved hvad man skal kigge efter,så vi helst ikke brænde fingerne..


  • Michael b
    Michael b Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #6   20. jun 2006 Sebastian.. Den er rigtig flot. Hvad koster den?? Ligner en motor der sluger de del, hvor meget bruger den ca??



  • Michael b
    Michael b Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #7   20. jun 2006 Den ser sku heller ikke helt dum ud Mark. Er back2back sædet sat i igen?? Du må gerne sende de filmklip.

    Mail baymler@get2net.dk


Kommentér på:
Kan den trække det??

Annonce