{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.161 visninger | Oprettet:

Bådmotor? {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne her mini fiskekutter med en 8-10 hk glødehovedsmotor, men er ærlig talt lidt træt af at den skal varmes op i 8 min før den kan starte, og plus at man skal vugge svinghjulet....så jeg tænker lidt på at lægge en anden motor i hvor man drejer nøglen, og så kør det...men vil lige høre om der er grænser for hvilken motor man kan ligge i....havde tænkt lidt på en 6 cylinder traktormotor evt. eller ville gerne have en volvo penta i, men de er sq lidt dyre, men er der grænser for hvilken motor man kan lægge i?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådmotor?
  • #1   23. sep 2011 Nogle billeder og nogle mål vil nok gøre det lettere at give et bud på hvilken motor du kan ligge i, samt et prisleje for ny motor

  • #2   23. sep 2011 tænker ikke på NY motor, men måske ta en motor fra en brugt traktor eller sådan noget?

  • #3   24. sep 2011 Uden at vide hvad det er for en størrelse kutter du har, så lyder det lidt voldsomt at skifte en 10 hk glødehoved motor ud med en 6 cyl traktor motor.
    hvorfor finder du ikke en 15-25 hk bådmotor? der er masser af brugte til salg


  • #4   24. sep 2011 Du kan ikke sammenligne hk'en fra en glødehovedemotor med en almindelig diesel. Momentet er voldsomt forskelligt.

    Personligt ville jeg ALDRIG skifte en glødehovedemotor ud sålænge den fungerer og virker som den skal. Det er noget af det mest stabile og nok det bedst afpassede til den type båd.

    Det er rigtigt at det er en smule besværligt at starte op, men når den kører er der intet der holder den tilbage.

    Mine forældre havde en 32" ketch med en 22 hk Sabb diesel som vi skiftede ud med en 75 hk Volvo Penta, og set tilbage var Sabb'en meget mere velegnet til den type båd.


  • #5   24. sep 2011 ved godt at sabb'en ikke var en glødehovedemotor, men ofte er den motor skroget er bygget til den bedst egnet!

  • #6   22. sep 2018 Vil du sælge glødehoved motoren ?

Kommentér på:
Bådmotor?

Annonce