{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.486 visninger | Oprettet:

Klargøring af båd! {{forumTopicSubject}}

Jeg er førstegangsbåd ejer. Jeg har fået fat i en dejlig sejlbåd som har ligget i havn i 3 år. Det har sat sine tydelige spor. Bunden er simpelthen overbevokset med alger, muslinger og skaller. Det sidder så godt fast at noget af bundmalingen ryger med af når man piller skallerne af. Er der nogle der har gode råd til hvordan man ordner det. Er det simpelthen god gammel knofedt der skal til. Hvilke redskaber bruger man normalt i den sammenhæng. Derudover er den ene teak træ kant liste blevet løs bagtil. Hvad bruger man for at lime den fast igen. Silikone masse?? Jeg er klar over at jeg skal bruge mange timer på den båd, men hvis det bliver gjort rigtigt fra dag 1 så kan det jo ikke ende helt galt!!!!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Klargøring af båd!
  • #1   1. okt 2011 Jeg går ud fra, at når du skriver "sejlbåd", ja så har du fået den op på et vinterstativ nu. Og så er det bare igang med en bred spartel, og få de skaller af ( evt. en HT-renser ville kunne tage en stor del af det, men ikke det hele ). Her efter skal det slibes ned, til overfladen er glat. Selvom vejret er super p.t., ja så banker vinteren altså på døren. Så hvis du ikke skal have båden i vandet i år, så skal du ikke bundmale den, før til foråret.
    Og NEJ, man limer ikke med silicone. Nu ved jeg ikke hvad listen skal limes ned på ( træ, glasfiber eller stål ), men købe en tube marine montagelim, og gem siliconen til dit akvarie.


  • #2   1. okt 2011 Kan anbefale One100 Gelcoat Cleaner som kan hjembestilles til nærmeste forhandler på www.watski.dk - der er også en video der viser hvor effektivt det er...

    Start helst med at fjerne det værste med en højttryksspuler...


  • #3   1. okt 2011 Nogle bundmalinger kan i øvrigt fint bruges nu og først søsættes til foråret: jotun nonstop vk kan jeg anbefale - har aldrig prøvet bedre bundmaling...

  • #4   1. okt 2011 Ja jeg har fået den hjem og på stativ. Knofedt er altså vejen frem. Der er folk herinde der skriver at teak på glasfiber skal fastgøres med sikaflex. Går ud fra det er sika flex 290 - den dyre. Ja det er bestemt en sejlbåd. Tusind tak for hjælpen jeg glemmer alt om silikone!!!

  • #5   1. okt 2011 Jotun nonstop vk - det skal jeg huske. Fint med højtryksspuleren - det vil jeg også prøve. Der er nemlig meget. Utroligt hvad der kan sætte sig på 3 år. Men ellers ingen problemer!!!

  • #6   3. okt 2011 jeg bruger en bred spartel 20 cm mens det stadig er vådt
    så ryger det hele af uden problemer
    og vasker med en stiv børste så det rent


  • EmilS
    EmilS Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   17. jan 2012 Hej.

    Har også kigget meget efter dette, men efter et stykke tid stødte jeg på produktet Nautus. Der er et middel der renser cockpittet fuldstændig og er forholdsvisbilligt.

    kan varmt anbefales. www.nautus.dk

    Mvh


Kommentér på:
Klargøring af båd!

Annonce