{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Mercruiser 3.0 og vinter {{forumTopicSubject}}

Hej bg . Jeg har fået købt mig en båd med en mercruiser 3.0 140 HK . Og den er blevet lavet til ferskvandskølet. Ham jeg købte den af sagde jeg “bare ku skifte vandet ud med ren kølervæske fra evt bil og så kører motoren varm . Plus smide en stor balje ved drev og smide ferskvand samt køle væske i den og lade drevet sluge det om så må sige . Er dette korrekt .

Noget andet der ville være godt . Ved godt med skift af olie og filter . Plus olie i drev .




Jeg har desværre fået købt den på dumt tidspunkt da jeg ikke hsr så meget forstand på både endnu . Men fik den billigt smiley .

Så hvis nogle evt kunne skære det ud i pap for mig mvh


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 3.0 og vinter
  • #1   27. nov 2018 Både ja og nej.

    Du skal tappe søvandet af motorens varmeveksler, og måle frostpunktet for kølervæsken.

    Dit drev er et Alpha One GEN I ( det ser det ud til med den alder motoren har ).
    Den impeller der sidder i drevet er IKKE selvansugende, som en søvandspumpe.
    Din impeller er en trykpumpe.

    Når du skal frostsikre søvandssiden, så skal du bruge følgende:
    Trakt - slange og en motorbensskyller - færdigblandet kølervæske.
    Tilslut motorbensskylleren til drevet - hæld kølervæske i trakten - start motoren.
    Når kølervæsken kommer ud ved bunden af transomen, så er søvandssiden frostsikret.
    HUSK AT TAPPE VANDET AF SØVANDSSIDEN INDEN DU FROSTSIKRE DEN.

    Drevolien aftappes, og kontrolleres for vand.
    Påfyldes igen, hvis ikke der er vand i drevolien.

    Motorolie, filter og drevolie udskiftes til foråret.



  • #2   27. nov 2018 Okay perfekt . Og så bare skifte det der er i kølesystemet . Det kun et halvt system jo . Fik bare det afvide med vakle og kølervæske nemlig . Så aftapning af vand . Hvor gøres dette hvis du ved det ? . Ellers nå jeg finde det på nettet mvh

  • #3   28. nov 2018 Afmonter slangen til søvandssiden på varmeveksleren, så render vandet af.

Kommentér på:
Mercruiser 3.0 og vinter

Annonce