{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  fender liste
  • #1   23. jan 2012 Hold hold hold Kenneth.
    Hvis man mangler alle sine tænder, køber man jo heller ikke bare et brugt gebis.
    En fenderliste er ikke bare en fenderliste. Der findes mange forskellige typer, og den skal sgu`passe.
    Og en gammel brugt liste, kan blive så stiv i gummiet, at den næsten er som en taglægte.
    Så mit råd er, køb en ny der passer til båden.


  • #2   23. jan 2012 Helt enig med Kim. Jeg havde problemer med at sætte min på igen, da jeg malede båden om, listen var blot 2 år gammel.

    De koster lidt, men det er altså ikke det hvide ud af øjnene.

    Mål op hvad du skal bruge, og træk 20% fra. Kog listen i en grukeddel, og den bliver meget elastisk. Herefter har du omkring 3 minutter, hvor den bliver mere og mere stiv at arbejde med, så det er med at skynde sig. Start ca. 15-20 cm. inde fra den første kant, med at sætte en skruetvinge, og stræk den herefter ud. Giv den gerne et par skruetvinger undervejs. Du slutter som du startede, med en skruetvinge eller to, 15-20 cm fra kanten. Herefter kan du give den et par gennemgående rustfri bolte, i hver ende - det er derfor du skal starte lidt inde. Hvis båden er meget spids, kan man give den et par bolte i spidsen også. Det skader ikke at være flere om arbejdet, da det skal gå lidt tjeps.

    Så let er det, og det er ikke helt vildt dyrt. Jeg mener jeg plejer at give 50-60 kr meteren, og du skal selvfølgeligt finde en, der passer til din kant.


  • #3   23. jan 2012 og husk endeligt at få den så stram som mulig, det er bedre at skære lidt af enden end at fordele det, jo strammere du kan få den til at side, jo hårdere bliver den, og jo bedre sidder den.

  • #4   25. jan 2012 Kig ind på Aalborg Gummivarefabriks hjemmeside, de har fenderlister mange størrelser og udformninger. At priserne så er rimelige gør det jo heller ikke ringere...

Kommentér på:
fender liste

Annonce