2.339 visninger
|
Oprettet:
Fuskerrøve og elendige krejlere... {{forumTopicSubject}}
Ville det ikke være skønt hvis vi ku' slippe for den type mennesker på båd-, bil-, mc- og scooter-galleri samt på Baboom...?
Jeg blir sgu så harm når de prøver at sælge en Kineserluftbøsse eller et Biltema bådtrailerspil til 2-3 gange nyprisen til en eller anden "naiv" person....
Kunne man ikke lave en gruppe hvor man ka' spørge om det realistiske i en prissætning på div. annoncer...???
Det kunne måske stoppe de værste svindlere...
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 30 Svar: 89
http://www.baboom.dk/mar_vis.aspx?MarID=731433
X-D
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 266
aug 2011
Følger: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 3
aug 2010
Føler du dig ramt ?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
nov 2008
aug 2010
aug 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
At der er personer der prøver at sælge billige ting til høj pris er en ting, da de fleste normale mennesker hurtigt kan gennemskue det og se det ikke er pengene værd..
En anden ting er dem som sælger noget de ikke har.. oplever det desværre tit at skrive på ting, hvor ejer TILFÆLDIGVIS er udenlands og man derfor skal handle igennem et tredieparts transportfirma elleri den dur..
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.401
Det linkede luftgevær kan være et billigt et fra feks. Silvan til 299,- Men det kan jo også være et bedre og noget dyere. Det er sgu` ikke til at se ud fra det billede. Ud over dette, kan sælger jo have givet meget for sådan et Silvan gevær for nogle år siden, og er uvidende om den nuværende ny-pris.
Folk kan feks. indkøbe billige SD-hukommelseskort i Kina, og sælge dem i DK til mange gange den pris de er indkøbt til, men stadig holde sig under butikspriser i DK. Dette gør dem vel ikke til fuskere og svindlere ?
En gammel 9,8HK Mercury der feks. sælges til 6.000,- gør vel ikke sælgeren til en svindler, hvis køber efterfølgende ser en anden 9,8 Mercury ved en forhandler til det halve og i ca. samme stand.
Min point er, at det ikke er helt nemt at "bevise" at der er sket direkte svindel. Men ja, svindlerne findes. Men man kan nemt komme til at stemple folk forkert.
Og jeg syntes da, at de annoncer feks. her på BG, hvor pris er kørt vildt op, ja der får sælger jo også hurtigt en kommentar retur.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.894
men nu nævner du lige et spil , jeg så du igår skrev på en annonce at teksten var forkert. hvis manden har ret at det er et 5.4 tons , er han vel ærlig nok ?eller?
nov 2008
aug 2010
Hvis man læser om det samme spil (som det sælgeren vil ha' 1499,- for) på Biltemas hjemmeside, kan man se at det med en "skæring" kan flytte "en rullende genstand" på max 5400 kg. Det er noget helt andet.
Reelt har det kun en effektiv trækkapacitet på 900 kg. Og en 5 mm Wire kan IKKE holde til 5,4 tons....
Og det er da muligt at det er uvidenhed fra sælgers side - Men jeg tvivler...
aug 2010
Når han kommer under 800,- sletter jeg denne tråd.... ;-D
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
der er jo ingen der tvinger dig til og købe varen
er alle bådudstyrs butikker så svindlere? der skal du jo gi 30-40% mere for en vare end du kan købe den på nettet, ?
og såen kan vi forsætte,
nu er det såen at den der har grisen bestemmer prisen, så må det være op til den enkel person og vudere om varen, er prisen vejr.
få jer et liv
dec 2005
Følger: 1 Både: 2 Emner: 7 Svar: 14
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.401
Men hvis nu sælger har købt dette El-spil på nettet eller hos en privat, og betalt en formue for dette, og er uvidende om at det sælges i butikker til 519,-, ja så gør det vel ikke sælger til en fuskerrøv, men en uvidende person. Jeg har derfor sendt sælger en info dags dato vedr. pris på dette Elspil i butikkerne. Så er han da ikke uvidende længere. Og hvis man havde købt det til 1999,- ja så har køber sgu` ikke undersøgt hvad det er han lige har brugt penge til, og kunne have sparet mange penge ved at handle andet sted. Og så er det jo som Jesper skriver, den der har grisen, bestemmer prisen.
M.h.t. hvad et spil kan klare af belastning, så spørg i butikken. For det kommer jo helt an på, hvor mange gange wirer er kørt over en blok, kapacitet på el-motor, samt hvilke EN-normer de sælges under.
De 5400Kg rullende trækkraft er jo ok, men det kræver jo at wirer køres 4 gange. Og da der kun er 9 mtr. wirer, ja så er der sgu`kun lidt over 2 mtr. man kan bevæge et emne frem og tilbage med. Og i de EN-normer, er der på delene ( wirer, krog m.m. ) lagt en brudstyrke ind på 4 gange den mærkede værdi, og på selve El-spillet vil det være en sikkerheds dynamisk faktor inde på mellem 1,25 - 1,60 ( alt efter formål med spillet ).
Så undersøg før man handler, brug sund fornuft, og vent med at stemple en person før man har noget konkret at forholde sig til.
God påske til alle
apr 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
make peace not war
Fuskerrøve og elendige krejlere...