{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.185 visninger | Oprettet:

Billige redningsveste - hvor?? {{forumTopicSubject}}

Jeps. Jeg har en masse redningsveste i båden i forvejen, men ingen af dem er CE godkendt, da det er vandsportsveste, men er der nogle der ved hvor jeg kan købe nogle billige veste, da jeg gerne vil have nogle liggende i båden i fald man skulle blive "vinket ind til siden" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 2.000 kr.
  • Brolægger 6.000 kr.
  • Udskift 2 stopventiler 600 kr.
  • Nyt strømudtag til lampe 1.000 kr.
  • Cleaning 1.440 kr.
  • Pudset vinduer 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billige redningsveste - hvor??
  • #1   4. apr 2012 Bauhaus havde nogle MEGET billige ce-godkendte sidste år... Kan være de har dem igen i år

• #3   4. apr 2012 Biltema

• #4   4. apr 2012 Hvorfor er det at folk altid synes at sikkerhedsudrustning er sekundært og ikke må koste noget som helst????

• #5   4. apr 2012 Vel fordi folk er nærige. Prøv at gå en tur på havnen og se hvor mange 100000 + både som er fortøjret med en gammel flagline

• #6   4. apr 2012 ja det er hvis et af livets store spørgsmål.

• #8   4. apr 2012 Bilthema har pæne og funktionelle veste til 180kr smiley

(link fjernet)

• #9   4. apr 2012 Husk bare der er forskel på svømmeveste og redningsveste. En redningsvest er med krave og holder hovedet over vandet. Svømmeveste er uden krave.

• #10   4. apr 2012 aldi har i denne uge

• #11   4. apr 2012 Der var engang en der skrev på dette forum, efter at have læst om alle der vil købe billigt.
    Hvis du har penge kan du sejle hvis du ingen har må du svømme, gud hvor har han ret.
    FAT DET DOG, AT HAVE BÅD KOSTER PENGE, hvis du ingen har bliv væk fra bådsport.

• #12   5. apr 2012 tak for alle de brugbare svar smiley

Og til jer andre så har jeg skam penge nok til at sejle, kan sådan set ikke lige se hvad fanden det rager jer hvad for nogle veste jeg sejler rundt med i min båd, gider ikke smide 3000 kroner fordi der skal ligge top of the line Helly Hansen veste i min båd og mugne, når de ikke bliver brugt. Jeg har nødblus og radio ombord i tilfælde af havari og snart har jeg mindsandten også godkendte veste til alle ombord og det har jeg altid haft før jeg sejler nogen steder

En billigere redningsvest kan sagtens klare det, ellers ville den formentlig heller ikke være CE godkendt

Sådan en flok havnebaroner !

Over and out

• #13   5. apr 2012 tak for alle de brugbare svar smiley

Og til jer andre så har jeg skam penge nok til at sejle, kan sådan set ikke lige se hvad fanden det rager jer hvad for nogle veste jeg sejler rundt med i min båd, gider ikke smide 3000 kroner fordi der skal ligge top of the line Helly Hansen veste i min båd og mugne, når de ikke bliver brugt. Jeg har nødblus og radio ombord i tilfælde af havari og snart har jeg mindsandten også godkendte veste til alle ombord og det har jeg altid haft før jeg sejler nogen steder

En billigere redningsvest kan sagtens klare det, ellers ville den formentlig heller ikke være CE godkendt

Sådan en flok havnebaroner!

• #14   5. apr 2012 bare fordi vestende er billig. behøver de ikke være dårlige. og er de ce godkendt lever de op til krav der er til en rednings veste.

• #16   5. apr 2012 CE mærkning er ingen garanti for noget. Det er blot en kvalitetsstandard vedtaget af EU.

Derfor har det stor betydning at købe anerkendt mærker og ikke et ukendt kina produkt. Billige veste kan miste deres opdriftsevne flere år før anerkendte mærker.

Derfor er det vigtigt at udføre opdriftstest hvert år i ca 24 timer.

Det kan godt være du mener at de aldrig skal bruges, men ikke desto mindre er det udstyr der kan gøre forskel på liv eller død.

• #17   5. apr 2012 Brian S - Drago 22 båden er blevet solgt for en uges tid siden, med alt tilbehør til, inklusive 5 veste der var CE godkendt, men det er selvfølgelig også svært at vide når jeg ikke har fået skrevet solgt endnu. Men ny båd er indkøbt og derfor står jeg og mangler lidt udstyr og deraf mit spørgsmål smiley

Ved udemærket godt at skal man være helt sikker skal man købe SOLAS godkendte veste, men det behov synes jeg ikke lige jeg har, da den nye båd udelukkende skal sejle i sø og korte ture i havet.

Nu var planen heller ikke at starte en diskussion om hvor vidt billige kinaveste lever op til diverse krav og sikkerhed, men egentlig bare HVOR jeg kan finde sådan nogle.

• #18   5. apr 2012 Jeg synes du skal købe to små joller og spænde efter din båd, de kunne fint fungere som redningsbåde + du i hver jolle min. bør have en oppustelig gummibåd. Dernæst vil det være en meget god idé, hvis du lige ligger en besked hos havnefogeden inden du sejler ud, evt. kan du også hurtig give et kald til SOK - bare så du er sikker på at både deres og din radio/telefon virker. smiley

PS. ironi kan forekomme i ovenstående smiley

Btw. de redningveste du omtaler har Aldi lige haft på tilbud, så du kan jo være heldig at nogle af deres butikker stadig ligger inde med dem. Desuden mener jeg Biltema også har dem.

Mvh Hans

• jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #19   6. apr 2012 har lige købt i harald skrald til 260stk til børnene men de selvoppustlige mener jeg da også kan fås til rimlige kr efterhånden

tror prisen har noget med design og komfort at gøre selfølig er der også forskel på opdriften i de forskellige klasser men hvis du ik planlægger at sejle den halve jord rundt er det nok lidt overkill at bruge flere 1000kr per vest og den med at vesten mister sin opdrift er nok mest en skrøne for at få folk til at købe nye

• #20   7. apr 2012 Jeg tror som sådan ikke at de billige redningsveste har dårligere opdriftsmiddel end de "anerkendte" mærker på markedet.

Hvad CE godkendelsen omkring redningsveste omfatter ved jeg ikke med sikkerhed udover at redningsvesten skal have en hvis standard for at kunne blive CE godkendt - måske andre kan være behjælpelige.

Man kan jo teste redningsvesten og se om den f.eks. kan holde den oplyste personvægt flydende - det gør jeg selv hvert år.

Jeg bruger ikke selvoppustelige redningsveste - kun svømmeveste eller vest med krave.

Kommentér på:
Billige redningsveste - hvor??

Annonce