5.185 visninger
|
Oprettet:
Billige redningsveste - hvor?? {{forumTopicSubject}}
Jeps. Jeg har en masse redningsveste i båden i forvejen, men ingen af dem er CE godkendt, da det er vandsportsveste, men er der nogle der ved hvor jeg kan købe nogle billige veste, da jeg gerne vil have nogle liggende i båden i fald man skulle blive "vinket ind til siden"
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 8 Svar: 8
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.073
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 11 Svar: 76
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Både: 5 Emner: 16 Svar: 46
(link fjernet)
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 124
aug 2009
Følger: 11 Følgere: 14 Både: 1 Emner: 11 Svar: 266
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 272
Hvis du har penge kan du sejle hvis du ingen har må du svømme, gud hvor har han ret.
FAT DET DOG, AT HAVE BÅD KOSTER PENGE, hvis du ingen har bliv væk fra bådsport.
jul 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 20
Og til jer andre så har jeg skam penge nok til at sejle, kan sådan set ikke lige se hvad fanden det rager jer hvad for nogle veste jeg sejler rundt med i min båd, gider ikke smide 3000 kroner fordi der skal ligge top of the line Helly Hansen veste i min båd og mugne, når de ikke bliver brugt. Jeg har nødblus og radio ombord i tilfælde af havari og snart har jeg mindsandten også godkendte veste til alle ombord og det har jeg altid haft før jeg sejler nogen steder
En billigere redningsvest kan sagtens klare det, ellers ville den formentlig heller ikke være CE godkendt
Sådan en flok havnebaroner !
Over and out
jul 2004
Og til jer andre så har jeg skam penge nok til at sejle, kan sådan set ikke lige se hvad fanden det rager jer hvad for nogle veste jeg sejler rundt med i min båd, gider ikke smide 3000 kroner fordi der skal ligge top of the line Helly Hansen veste i min båd og mugne, når de ikke bliver brugt. Jeg har nødblus og radio ombord i tilfælde af havari og snart har jeg mindsandten også godkendte veste til alle ombord og det har jeg altid haft før jeg sejler nogen steder
En billigere redningsvest kan sagtens klare det, ellers ville den formentlig heller ikke være CE godkendt
Sådan en flok havnebaroner!
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Derfor har det stor betydning at købe anerkendt mærker og ikke et ukendt kina produkt. Billige veste kan miste deres opdriftsevne flere år før anerkendte mærker.
Derfor er det vigtigt at udføre opdriftstest hvert år i ca 24 timer.
Det kan godt være du mener at de aldrig skal bruges, men ikke desto mindre er det udstyr der kan gøre forskel på liv eller død.
jul 2004
Ved udemærket godt at skal man være helt sikker skal man købe SOLAS godkendte veste, men det behov synes jeg ikke lige jeg har, da den nye båd udelukkende skal sejle i sø og korte ture i havet.
Nu var planen heller ikke at starte en diskussion om hvor vidt billige kinaveste lever op til diverse krav og sikkerhed, men egentlig bare HVOR jeg kan finde sådan nogle.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 22
PS. ironi kan forekomme i ovenstående
Btw. de redningveste du omtaler har Aldi lige haft på tilbud, så du kan jo være heldig at nogle af deres butikker stadig ligger inde med dem. Desuden mener jeg Biltema også har dem.
Mvh Hans
apr 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
tror prisen har noget med design og komfort at gøre selfølig er der også forskel på opdriften i de forskellige klasser men hvis du ik planlægger at sejle den halve jord rundt er det nok lidt overkill at bruge flere 1000kr per vest og den med at vesten mister sin opdrift er nok mest en skrøne for at få folk til at købe nye
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.091
Hvad CE godkendelsen omkring redningsveste omfatter ved jeg ikke med sikkerhed udover at redningsvesten skal have en hvis standard for at kunne blive CE godkendt - måske andre kan være behjælpelige.
Man kan jo teste redningsvesten og se om den f.eks. kan holde den oplyste personvægt flydende - det gør jeg selv hvert år.
Jeg bruger ikke selvoppustelige redningsveste - kun svømmeveste eller vest med krave.
Billige redningsveste - hvor??