{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Hul i bunden/dækket {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er ved at renovere min Nordan 18, og den tidligere ejer har boret et hul i gulvet/dørken på ca. 5 cm bagerst i båden og sat/skruet en rist over.

Kan det være rigtigt?

Skal der ikke være helt tæt, så båden er synkefri ved hjælp af luften i hulrummet?

På forhånd tak for hjælpen.




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hul i bunden/dækket
  • #1   25. apr 2012 Hej BG

    Er der ikke nogen der har nogle gode ideer/forslag - eller er det et for dumt spørgsmål?

    Jeg er ren amatør og håber stadig, at jeg kan få hjælp via dette forum.



  • #3   25. apr 2012 Hej Jens

    Tusind tak for dit svar.

    Det der er, at jeg har gulv i båden og et hulrum nedenunder. Hvis jeg lukker hullet, så er der jo et lufttæt rum, som gør lidt opdrift.

    Men, jeg har testet hvor meget vand der kan være i hulrummet, og vi taler tæt på 200 L - og det koster jo i benzin og fart.

    Hvis jeg lukker hullet, så skal jeg selvfølgelig have en lænsepumpe til vand i bunden af båden - jeg spørger også, om læsepumpen skal tage vand fra hulrummet eller "blot" bunden af båden, hvis jeg lukker hullet i dørken.

    Men, ellers tak for din interesse, det er jo netop det jeg ønsker at bruge dette forum til - selv om jeg er amatør.


  • #4   26. apr 2012 Du kan også sætte et af de flade dæksler i som han skrues op og i , det har jeg sat i min båd så om vinteren når båden ikke er i brug, åbner jeg dækslet og bunden kan tørre hele vinteren,
    Med venlig hilsen
    Peter


  • #5   30. apr 2012 Hej peter P

    Takker for alle svarene - har nu sat en prop i hullet, som jeg kan tage op om vinteren for at tørre bunden.

    Mvh
    Bjarnec


Kommentér på:
Hul i bunden/dækket

Annonce