4.205 visninger
|
Oprettet:
Glasfiber VS vand..... {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige lavet glasfiber på min jolle for et par dage siden udendørs.......uheldigvis har jeg ikk lige forudset den regn som har hærgede jollen i ca 2 timer nu:D hva sker der med glasfiberen når det får vand? Skader det glasfiberen?
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 426
En byge kan ikke ødelægge fiberen når den er hærdet, men hvis det er neddykket i vand i længere tid, vil det suge vand, det er derfor glasfiber skal have gelcoat/topcoat for at være beskyttet mod vand ved dele over vandlinjen og primer og bundmaling under vandlinjen.
MVH Frank
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Nej glasfiber er ikke vandtæt
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 9 Svar: 52
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Over tid suger det vand hvis ikke det er behandlet. Som udgangspunktet er det vandtæt.
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.892
Der kan trænge fugt ind i de åbne fiber og det kan frostspringe en vinter.
Lige nu er din største fjende UV-bestråling fra solen.
sep 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 6
I mange glasfiberbåde i dag er polyesteren helt erstattet af epoxy... og epoxy skulle med garanti være modstandsdygtig overfor osmose.
Reparationer af den "gammeldags" polyesterbaserede fiberplast bør dog kun foretages med polyesterbaseret fiberplast... noget med, at epoxy og polyester arbejder dårligt sammen!!
sep 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 6
Samme forvarmning anvender man eksempelvis også, når man skal tvangshærde polyesteren ved reparationer i meget kolde omgivelser.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 109 Svar: 145
Glasfiber VS vand.....