{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Crescent 435 - Råd i Afløb? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er ny i bådverdenen og har derfor ikke styr på terminologierne endnu. I må derfor have mig ubdskyldt for følgende beskrivelse:
I bunden af min Crescent 435 er der et 40x25cm dørkplade-låg i midten af båden. (ikke hermetisk lukket) Under det er et lille reservoir med en kanal til begge sider i bådens længderetning. På udmundingen af "røret" til reservoiret på begge sider er glasfiberen blottet, helt sort og mør. Er det normalt, eller noget der skal fikses, og i så fald hvor omfattende en operation er der tale om?

På forhånd tak.
Jeg kan bruge al den hjælp jeg kan få.
Andreas


Kommentarer på:  Crescent 435 - Råd i Afløb?
  • #2   8. jan 2019 Hej Jens,
    Tak for svar. Jeg har vedhæftet endnu et billede så området bedre ses. Udefra er der ikke noget at se. Blot de to udløb fra reservoiret.


    profilbillede
  • #3   8. jan 2019

    profilbillede
  • #4   8. jan 2019 Jeg håber det giver et bedre billede af situationen og problemet.

    profilbillede
  • #5   10. jan 2019 Det er ikke "afløb" du ser i hver ende af brønden men "tilløb" til brønden så du kan opsamle vand der må stå imellem indre og ydre skrog. Er de frie, det kunne se ud som om de er delvist tilstoppede?

  • #6   11. jan 2019 Hej Per,
    Det mørke er ikke tilstopning men blotlagt glasfiber som er ret mørt. Det var det jeg var lidt bekymret for. Om der skulle lappes eller det er normalt?


  • #7   12. jan 2019 Fiberen inde i hullerne har jo ikke fået topcoat og ser derfor mørkere ud.

    Sidder det løst hvis du piller i det med en pind eller lille skruetrækker? Hvis det bare er misfarvet fiber er det intet problem. De små revner langs åbningen tror jeg heller ikke er kritiske, det er et svagt sted og måske har man sparet lidt på måtter og coat der da båden blev støbt.

    Jeg tænker at den tidligere ejer har forsømt at tømme båden for vand, måske den har ligget fast i vandet og der har samlet sig regnvand i bunden? Det kan jo have gjort spanterne i dobbeltskroget møre, men lad nu være med at fortvivle

    Hvis ellers dørken er solid at gå på ville jeg ikke gøre andet end vente til foråret hvor du kan nyde din nye båd på vandet i solskin


Kommentér på:
Crescent 435 - Råd i Afløb?

Annonce