{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

claus l
claus l
Tilmeldt:
15. aug 2008
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3

Forskel mellem 15 og 20 hk påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Håber nogen kan hjælpe..

Står og planlægger ny motor 4 takt.. Valget er mellem 15 og 20 hk, men er i tvivl om der overhovedet er nogen forskel der kan mærkes når der sejles...
Det bliver en Tohatsu eller Suzuki som bliver købt..
Båden er en Limbo 460..

På forhånd tak..
Claus..




Kommentarer på:  Forskel mellem 15 og 20 hk påhængsmotor
  • #1   10. jan Kan det ikke passe at båden må køre med en 40 hk?
    Hvis det er tilfældet vil jeg ikke gå under en 30 hk, men en 40 hk vil jo nok være det optimale.

    Men står valget mellem en 15 og en 20 hk, så da helt klart 20 hk..


  • claus l
    claus l Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3
    #2   10. jan Den er godkendt til 40 og det var der på før, men den skal bruges til fiskeri og de 40 er ikke nødvendige og prisen bliver for høj for de 40.. Derfor hellere mindre.. Som jeg ser det er 15 og 20 faktisk samme str motor..


  • #3   10. jan Hvis de vejer det samme ville jeg helt sikkert gå efter 20hk (allerhelst 40hk som jens s også skriver).
    Men hvis 15hk er væsentlig lettere, så kunne det være et argument, men eller så meget "power" som muligt


  • #4   11. jan Tænker det kun drejer sig om 2000 - 3000 i merpris for de 5 sidste hk, dem ville jeg ikke spare. Limbo 460 går forbavsende godt med den størrelse motor, hvis bare man for fordelt vægte korrekt, så ville ikke være nervøs for at gå ned i motorstørrelse, men du skal selvfølgelig ikke forvente at kunne trække tube eller noget andet sjovt efter båden.

  • claus l
    claus l Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3
    #5   11. jan Det var faktisk det mit spørgsmål drejede sig om.. Jeg holder fast i at det bliver 20 hk og ikke de 15... Limboen er købt til fiskeri og det er der som tæller..

    Tak for jeres svar


  • #6   11. jan Tohatsu
    15hk. EPS. 22.500kr
    20hk. EPS. 24.800kr
    20hk. EPTL. 28.950kr

    Suzuki
    15hk. ARL. 23.900kr
    15hk. ATHL. 25.900kr
    20hk. ARL. 25.400kr
    20hk. ATL. 29.200kr

    Evinrude Etec
    25hk. DRG. 24.900kr
    25hk. DGEL. 27.900kr
    25hk. DPGL. 30.700kr

    Hvis det var mig ville jeg tage en 25hk Etec !


  • Chr F
    Chr F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 6
    #7   17. jan 20 HK med indsprøjtning, elstart og tilt

Kommentér på:
Forskel mellem 15 og 20 hk påhængsmotor