{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Stig T
Stig T
Tilmeldt:
16. jan 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvilken kabinebåd, hjælp til valg . {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg overvejer at anskaffe mig en mindre kabinebåd til noget jagt og fiskeri samt småture med familien, tænker størrelsen omkring de 5 m (17 fod).
Jeg har set på lidt forskelligt og kan bla. vælge mellem følgende både som alle prismæssigt, årgang samt stand er i samme gruppe.
Det drejer sig om en Mayland 17, en Uttern 510 HT og til sidst en båd jeg ikke kan finde så meget om nemlig en Siger 17.
Regner med at der skal en 20-30 HK monteres på båden.
Er der nogen input til hvilken jeg skal vælge og hvorfor.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken kabinebåd, hjælp til valg .
  • #2   18. jan 2019 Du siger den skal bruges til bla Jagt.
    Er der ikke regler for der hvor stor båden må være, og noget med HK på motoren?


  • Stig T
    Stig T Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   18. jan 2019 Hej, med hensyn til jagt så er det ikke størrelsen på båden der er det afgørende, du må f.eks jage fra en kutter. Det er derimod hastigheden som er afgørende Til jagt må man ikke benyttes motordrevet fartøj, der kan sejle med hastighed på mere end 18 km/t og under selve jagten må båden kun sejles med højst 5 km/t . Ligeledes er der steder hvor der må drives pramjagt men ikke motorbådsjagt. Motoren skal neddrosles så den ikke er i stand til at sejle hurtigere end 18 km/t.

  • #4   18. jan 2019 Er det så ikke noget Mopa, hvis det er til jagt?

  • Stig T
    Stig T Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   18. jan 2019 Nej Mopa er ren jagtbåd og den skal også bruges til fiske og familietur.

Kommentér på:
Hvilken kabinebåd, hjælp til valg .

Annonce