{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.114 visninger | Oprettet:

3-4 personers båd til fiskeri i Limfjorden? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa, folkens! Nyt medlem her, så bær over med mig smiley

Min far, bror og jeg har besluttet os for at investere i en båd vi kan fiske fra i Limfjorden - vi aner dog intet om både, så jeg tænkte I måske kunne hjælpe os i den rigtige retning?

Vi har et budget på omkring 50.000 kr., og vi er på udkig efter en båd på omkring 16 fod med trailer og påhængsmotor (behøver dog ikke at være på mere end 15-30 HK., da den jo bare skal bruges i Limfjorden). Vores far vil gerne have en lille kabine, eller mulighed for en kaleche, men ellers er der ikke de store krav.

Det siger sig selv vi ikke skal ud og investere i en ny båd, når vi kun har 50k at lege med, men hvilken brugt båd vil I anbefale - og hvorfor? smiley

Tak for hjælpen!

MVH
Jesper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  3-4 personers båd til fiskeri i Limfjorden?
  • #1   17. jan 2019 Find noget med en nyere motor der starter og kører hver gang, og helst en trailerbåd da de som oftest er i lidt bedre stand.

    Angående kabine er det nogengange til besvær i forhold til fiskeri - der er trods alt begrænset plads i en 16 fods trailerbåd. Jeg ville meget overveje behovet for en kabine i forhold plads til tre granvoksne mænd og deres fiskestænger.

    Se på min båd, jeg har fisket mig selv og 3 børn men der er meget snævert. Havde jeg vidst konen var så søsvag og mit behov mere var at sejle/fiske med de ældste børn ville jeg vælge en centerpult eller sidepult båd i stedet, f. eks en uttern


  • #2   17. jan 2019 En Limbo er oplagt i Limfjorden, det kunne være model 460, 16, 475. Det er en let sikker og meget stabil jolle, tænker der må sejle en del af dem i området. Ellers er Crescent 434 og 465 meget populære, sikre og stabile joller.

  • #3   17. jan 2019 Til et total mandskab på 4 voksne personer må du ikke vælge for lille en båd. Jeg vil sige mindst en 20 fods. Ja altså med mindre I syntes det er hyggelig med nærkontakt.

    https://www.guloggratis.dk/sport/baade/kabinebaade/annonce/42315723-bestkabinebaad#image-195022095


  • #4   17. jan 2019 Dette er en god stabil trailer båd, som også er lidt populær.
    https://www.baadgalleri.dk/nordan-18/id-46411


  • #5   17. jan 2019 Så er der også plads til overnatning.
    https://www.dba.dk/joda-24-tour-kabinebaad-aarg/id-1049208868/
    smiley


  • #7   17. jan 2019 Nu er folk jo forskellige men jeg synes persoligt ikke du skal gå efter 40 år gamle kabinebåde med indenbordsmotor med mindre du vil bruge mere tid på båden end i båden.

    Som nybegynder vil jeg råde dig til at købe noget der sejler når du vil seje, dvs med en nyere velholdt udenbordsmotor af anerkendt fabrikat. Tohatsu, Yamaha, Honda, Mariner, Suzuki er nok min rækkefølge men er den velholdt kan alle bruges.

    Du vil også fiske fra båden? Så vælg en åben båd og køb en regnfrakke til far. I vil have langt mere fornøjelse af dæksplads under fiskeriet end et sted at krybe i ly de to gange om året I overraskes af dårligt vejr.

    Trailerbåd? Det er i alt fald det nemmeste og giver fleksibilitet, I kører derhen hvor i vil fiske, plumper båden i ved nærmeste slæbested og afsted det går slaebesteder.dk

    I er nybegyndere, og ved ikke om det er en fiks ide eller et nyt kapitel I jeres liv? Køb noget I kan sælge igen, dvs en pæn, velholdt båd i stedet for et projekt en anden er gået død i.

    Desværre har I ramt et dårligt tidspunkt at handle båd på: Dem der ville sælge billigt i efteråret har taget annoncen af og venter på lysere dage og højere priser.


  • #8   18. jan 2019 Jeg havde købt en Limbo 585, med noget 70-115hk på røven.
    Der er den model overdækket foran på båden, så man kan sidde i læ for vind og vejr på den model.

    Søsikkerheden er helt i top med den model Jolle, nu når du/i ikke intet kender til både/joller.
    Var/er det en rigtig god båd at starte op med.

    Pas på med at køb en båd der har for meget kabine, for så skal jo også være plads til at fiske 3-5 personer i båden.
    Den går ikke ved kabinebåd, så står man oven i hinanden, og kan ikke rigtig komme til, så bliver fisketuren ikke sjov.

    Få en båd som der er masser af plads til fiskeudsyr, og til madpakken og div oppakninger.
    Så kan alle fiske, uden at pirk river huen af en på den lille båd.

    Sådan en båd kan købes for under 50.000kr
    Sidste år var der faktis mange til salg af den model.

    Her i mit område, er der en som udlejer både, Torben Hansen, han har kun ren Limbo både.
    Da sikkerheden er i orden på dem, og at de kan klare nogle bølger med på turen.
    Tyskerne sejler næsten i alt slags vejr så den skal være sikker at gå ud i.
    Denne model ville jeg vælge, at du skulle købe som en god start jolle.

    Det er så mit råd smiley


  • #9   18. jan 2019 #1> Tak for dit indlæg, Per smiley Jeg har snakket med brormand og fader, og vi har overvejet en 19-fods båd med kabine, vi kan få både og, ligesom den jeg har smidt et billede ind af her

    #2> Vi er ikke interesseret i en jolle smiley

    #3> Jeps, vi har også fundet ud af, vi nok skal have en 19-20 fods båd - specielt hvis vi skal have det inkl. en kabine, hvor vi kan stå udenfor alle tre.

    #4> Den er faktisk rigtig fin - hvor mange fod er den?

    #5> Vi er ikke interesseret i en båd med indenbords motor smiley

    #6> Lidt for stor kabine til vores behov, tror jeg

    #7> Det er nogle gode råd du kommer med, Per. Mange tak for dit input!

    #8> Tak for rådet, speedy - det ser ud til at være en fin båd, hvor mange fod er den?


    profilbillede
  • #10   18. jan 2019 19 Fod

Kommentér på:
3-4 personers båd til fiskeri i Limfjorden?

Annonce