{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

jaca
jaca
Tilmeldt:
23. jan 2019
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8

spørgsmål til styresystem til 15 fods jolle {{forumTopicSubject}}

Kære Alle
Jeg er nyt medlem. Jeg håber, at der er medlemmer, der har overskud til at give mig nogle gode råde. Det drejer sig om montering af styringssystem til en 15 fods jolle. Til den ende er der et par ting, som jeg er usikker på:
1.
Jeg har set en youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=gn3AG91sBfs&feature=youtu.be
Heraf fremgår, at Jonas har anvendt det jeg korrekt elller forkert kalder en "steering link connector". Altså et beslag, der forbinder teleflex kablet med motor således, at styringsarm ikke anvendes. Mit spørgsmål er:

Hvor køber jeg et sådant beslag og hvad koster det.

2. Det andet emne jeg har er dette:

A.
Jeg anvender ikke en styrepult i traditionel forstand. Derimod har jeg en stålarm, som jeg tidligere har anvendt til styring, men hvor styring var baseret på wire og tromle. Det virkede perferkt indtil jeg flyttede det fra min gamle båd til den nye. Mine overvejelser er nu følgende, hvis jeg skal bevare det gamle system:

Hvor kan jeg købe en tromle (kan være af hårdt træ), hvor dimensionerne må være max. ca. 3,5 cm x 5 cm - af hensyn til dimensionerne for styrearmen. Styreamen er ca. halv meter lang og formet som et retangulært rør med dimensionerne 3.5 x 5 cm. ( jeg forstår ikke at vedlægge foto)
Jeg har fundet videoer, hvoraf det fremgår, hvordan man vikler wire omkring tromlen. Det er ikke så enkelt, men det kan lade sig gøre.
B.
Jeg overvejer at opgive ideen med tromle og wire som det gamle system, jeg havde og i stedet anvende Teleflex system. Her er jeg så i tvivl om, hvordan styreboks fastgøres til styrearmen. Ved en styrepult er det enkelt og mange anvisningsvideoer findes. Men ved brug af min styrearm som substitut for styrepult, skal jeg finde ud af, hvordan styreboks fastgøres til armen. Det optimale er, at hele styreboksen kan fastgøres på undersiden af armen med en lange skrue gennem rattet og til styreboksen på undersiden af armen.
Kan det lade sig gøre?
Se vedlagte foto af styrearm


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til styresystem til 15 fods jolle
Kommentér på:
spørgsmål til styresystem til 15 fods jolle

Annonce