{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

frederik j
frederik j
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28

Hvilken vandscooter til 30.000 kr? {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri.dk
Jeg er en dreng på 16 som længe har været intereseret i at købe en vandscooter da jeg bor lige ned til Hjerting strand i Esbjerg. Problemet har bare været at det ikke har været lovligt, men det er det jo heldigvis blevet nu, hvis jeg ikke tager fejl?
Det er ved at være et par år siden at jeg begyndte at arbejde hver eneste dag efter skole og mine konfirmationspenge har jeg heller ikke brugt, så jeg har en god slat penge stående. Jeg vil helst ikke give mere end 30.000 kr for en vandscooter, men er dette muligt? Jeg har ingen ide om hvad jeg skal kigge efter eller om hvor stor en motor der er nødvendig. Man får selvfølgelig ikke en ny vandscooter til 30.000 kr, men hvad skal man kigge efter?
Vh. Frederik Jensen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken vandscooter til 30.000 kr?
  • #1   22. jul 2012 Seadoo XP Di er det ultimative legetøj og burde kunne findes til den pris.

• #2   22. jul 2012 havde sgu købt et jetski i stedet.... hvis du ikke har nogle at sejle med bliver det røvsygt med sådan et dyr....

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#3   22. jul 2012 Jetski er jo ikke lovlige i Danmark, så det kan jeg ikke bruge til noget smiley

• #5   22. jul 2012 En yamaha gp1200 er en fin begynder maskine med 135hk. De kan findes til 25-30 for en årgang 97-98 og ce reglen er gælder efter 6mdr 1998. Jeg startede selv på sådan en og det har jeg ikke fortrudt.

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#7   22. jul 2012 Skal en vandscooter være CE-godkendt, selvom den er ældre end 6 mdr 1998?
    Dem som Sebastian linker til, er de ikke lovlige? smiley

• #8   22. jul 2012 Nej, det skal den ikke frederik. Dem der blir linket til tror jeg du hurtig blir træt af, jeg har selv haft en magen til den gule 110 hester, det absolut minimum hester, ellers blir det sku for kedeligt. Den gule ligger dog ikke så godt i vandet.

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#9   22. jul 2012 Men de 3 der bliver linket til er alle sammen lovlige? smiley
    Hvad ville du anbefale af vandscooter så? Det gør ikke noget hvis prisen sniger sig op på 40.000 kr.
    Jeg sætter stor pris på din hjælp.

• #10   22. jul 2012 Jeg har en xp fra 94 og syntes absolut ikke den er kedelig selvom den har under 110 hk !! Og faktisk den xp der bliver linket til går ( med x4 skrog ) går som at være det langt bedste seadoo skrog og suverænt det sjoveste :-)) men undgå for alt i verden seadoos 951 cc motorer, alt for meget reperation på disse i forhold til brugstimer smiley

Mvh
    Casper nyland

• #11   22. jul 2012 Der er ikke mere rep på en 951, men det er en god ide at efterfylde olie sumpen som smører balanceakslen. De maskiner som er def er det med 90% garanti fordi at den er kørt tør for olie, selvom at det ifølge seadoo ikke skal skiftes eller efterfyldes.
    En seadoo xp 1996 vejer 198 kg. Den mega grineren at lege på, har selv lige solgt en, og der kan laves langt mere sjove ting på den end min rxdi som vejer 285 kg.
    xp 96 kan fås til ca 15000 kr

• #13   22. jul 2012 +1 til Kenneth b

Vægten gør nemlig meget smiley

• #14   22. jul 2012 Prøv lige at tjekke ce reglerne på søfartsstyrelsens hjemmeside. sådan som jeg læser dem er det først i 2006 at de skal være ce for en vandscooter.
    Har du tjekket at dit sejlområde ikke er natur 2000 område.
    Ps min seadoo var en 110 hk

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#15   22. jul 2012 Kan det virkelig passe at man bliver træt af sådan en lille maskine med omkring 100 hk? De må da være nogenlunde heftige.
    Hvad siger i til denne her? Er det noget der duer eller er den for lille? http://www.dba.dk/vandscooter-kawasaki-ultra/id-82735003/

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

• #18   22. jul 2012 klart denne til 40!

uanset hvad de andre siger, stabil, okay hurtig(link fjernet)

• #19   22. jul 2012 (link fjernet)

• #20   22. jul 2012 Inden at du køber noget, så overvej lige hvor mange penge du vil bruge på service samt reservedele. honda,en er da en fed maskine, men en 1200ccm motor med turbo er pumpet rimeligt hårdt, og ALLE 4takt maskiner er MEGA dyre at repererer på også seadoo.
    Den billigste motor som du kan skrue i er en seadoo 787 (800 med 110 hk) prøv lige at bruge 1 times tid på ebay. com og få dig et overblik over priserne på delene.
    Det er ikke meget ved at købe en fed maskine som man ikke har råd til at bruge

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#21   22. jul 2012 Jeg takker mange gange for alle de svar jeg har fået indtil videre, men kom gerne med flere.
    Hvor mange penge koster det ca. i timen at sejle vandscooter i denne klasse http://www.dba.dk/sea-doo-vandscooter-seadoo/id-84049410/ ?
    Hvor ser jeg om en vandscooter er en 4-takt eller en 2-takt?

• #24   22. jul 2012 Men start du hellere med en Superjet 701 årg 96-2012, fås fra ca 20k, og er langt sjovere end en vandscooter, så er du fri for at skulle sælge din ny indkøbte vandscooter efter 1 times tid, for derefter at ville ha noget sjovt ( JETSKI ) smiley

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#25   22. jul 2012 500 kr i timen? Det kan da ikke passe?
    Hvordan kan det komme til at koste så meget?

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#26   22. jul 2012 Bøgelund - Jamen kan man være i fred for politiet?

• #27   22. jul 2012 Frederik, hvis du ikke sejler hvor folk bader på stranden, så kan du godt smiley sejler på min 3 sæson jetski, og har endnu intet hørt fra politiet..

Startede selv på vandscooter, det er simpelthen for kedeligt, ingen udfordring i det...

• #28   22. jul 2012 Altså jeg har en rxp fra 07 med 270+ hk og er sat op til race. Det er der udfordring i!!
    Vandscooterbekendtgørelsen blev tilsidesat i 2010 i højesteret så må sejle med vandscooter overalt. Der er så flere og flere de kommer med cowboy regler ved at lave naturområder osv. Jeg har faktisk en mail fra søfartstyrelsen hvor de skriver at vandscooter fra før 2006 IKKE skal være CE godkendt.
    Jeg er enig med at hondaen kommer du nok til at burde en del penge på at holde ved lige, men jeg syntes stadig at 110 hk en min. at starte med. Det blir virkelig for kedelig i længden at starte på noget der er mindre end det.
    En 2-takt sluger dobbelt så meget benz som en 4-takt, men en 2-takt er billigere at vedligeholde og meget nemmere at fixe i motoren. Jeg blændede oliepumpen af og blandede olie i benzinen, så har du ikke problemer med at skidtet brænder tør for olie. Frederik, du skal være velkommen til at gi et kald på 31396972 hvis du vil have nogle gode råd med på vejen.

- Claus

• #29   22. jul 2012 Helt enig med bøgelund, mange mange flere udfordringer i jetski end vandscooter, køb sådan en og bevar glæden ved og lege på vandet.

• #30   22. jul 2012 Ved ikke om det bare er en skrøne med har læst på div amerikanske sider at de kompressor ladede motorer ikke kan tåle at man leger hårdt i bølgerne hvor omd svinger meget. Dette skulle efter signe ødelægge kompressorskiverne.
    jeg snakker med et par stykker som sejler seadoo 260, og det er ikke billigt i benzin, men den er sindsyg hurtig i optræk.

Har du andre at sejle med eller er det kun dig selv

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#31   22. jul 2012 Indtil videre har jeg ikke andre at sejle med rigtigt. Men mig, min far og min lillebror Windsurfer rigtig meget ( ca. 4 gange om ugen ) så jeg kan bare sejle lidt rundt sammen med dem hvis det er. Benzin er ikke noget problem hvis motoren bare holder. Jeg er ikke meget for at skulle smide 10.000 kr efter motoren hvert eneste år smiley

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#34   22. jul 2012 Det lyder vildt, men benzin bliver ikke et problem. Det er jo til at regne med hvad det koster og så må man jo bare blive hjemme en dag, men hvis motoren pludselig ryger og man skal smide 10.000 kr efter den, så går det sjove jo ligesom af det smiley

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#36   22. jul 2012 Nu gør du min nervøs... smiley

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#38   22. jul 2012 Nej det troede jeg ikke. Men når man arbejder som fejedreng ved BMW, så tjener man ikke helt penge nok til at kunne smide 10.000 kr efter den hver eneste gang jeg har været ude at sejle.

• #39   22. jul 2012 frederik alt hvad der har med vand at gøre er dyrt.. Man kan være heldig at finde noget godt som ikke går i stykker så ofte ihvertfald. Men man kan sikkert os være uheldig at finde noget skrammel som gør så i bund og grund må man vel forvente det værste. Men går skidtet i stykker og man ikke lige har råd må den vel bare blive på land til man har smiley Desuden er der vel heller ikke de store udgifter om vinteren hvor man formodentlig ikke sejler så der kan man vel spare lidt op så man har til sommerperioden hvor den blir brugt meget.

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#41   22. jul 2012 Jamen jeg har sparet og sparet i et par år hvor jeg har arbejdet 3 timer hver eneste dag efter skole og mine konfirmationspenge står også uberørt, så jeg har såmænd penge nok til at smide 10.000 kr efter motoren et par gange, men jeg syntes ikke at det vil være alt for sjovt når man tjener 61 kr i timen smiley

Er det måske bedre at give 10.000 kr mere for selve maskinen og derved holde udgifterne nede eller kan det ikke betale sig?

• #43   22. jul 2012 Tjek ebay , og se hvad tingene koster. det som går i stykker er følgende på 2takt
    krumtap. balanceaksel. stempler. rebildkit til karburator. lejer i pumpehus hvis du er uheldig. jeg har endnu ikke smadret en motor, men renoveret en del, og som skrevet tidligerer er det næsten altid olien ved balanceakslen som laver rod, samt en dårlig oliepumpe til selvblanderen. men ved almindelig velligeholdelse samt lidt omtanke, kan en ældre maskine sagtens give mange times sjov
    Men jeg vil give bøgelund ret i at en jetski også giver udfordringer. det er skide skægt, og i din sted ville jeg nok vælge jetskien. tror den vil give mere sjov når du er ude med familien på surf brædt

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#44   22. jul 2012 Jooh det ville ikke være så dårligt endda. smiley Vi er lige kommet hjem fra en måneds ferie i Las Vegas, så jeg tror pungen er ved at være tom.

Er den her noget ved? http://www.dba.dk/vandscooter-yamaha-xlt1200/id-84240352/

• #45   22. jul 2012 Har du råd til at lave motor på sådan en

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#46   22. jul 2012 Det kommer an på hvad det koster smiley
    Det er da en 2-takt som der blev anbefalet. Altså jeg vil helst ikke ud og bruge mere end 6-7.000 kr på vedligeholdese udover benzin om året.

• frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    jul 2010

#48   23. jul 2012 Nu arbejder jeg jo på et værksted med 14 mekanikere så jeg håber da lidt at de kan "skrue" smiley

• #49   23. jul 2012 top og bundpakning 1800 spir. 3 stk alu cylendre med krom legering som foring = lort, hvis de er boret ud og isat stål foringer er det ok, men det koster kassen, og der er ikke det store udvalg på brugt markedet til sådan en maskine.
    ingen tvivl om at jeg er farvet af seadoo, men stempelkit med pakninger koster ca 250 dollars. uoriginal krumtap kan købes fra 170 til 400 dollars, og der findes en million brugte dele på ebay, så hvis pengene er små ville jeg gå den vej

• #50   23. jul 2012 Ellers kan man vel som alt andet købe en værkstedsmanual til maskinen..

• #52   23. jul 2012 køb en af hver som mig smiley men kan bare ik komme ud at sejle i år tror jeg for har forstuet / brækket begge føder. så det bare rigtig skod. hvis man er flere med på stranden er det lidt sjover med en vandscooter for den kan trække en gummi ring osv smiley ellers er jetskien mest griner at drøne rundt på

• #53   23. jul 2012 http://www.dba.dk/vandscooter-yamaha-waverunner/id-84268122/

Rigtig god og meget stabil vandscooter til nybegynder. (Det er del model de bruger rigtig meget til udlejning i de sydlige lande, da motoren er så stabil og aldrig har problemer)

Kommentér på:
Hvilken vandscooter til 30.000 kr?

Annonce