2.061 visninger
|
Oprettet:
Import fra USA {{forumTopicSubject}}
Jeg tænker på at importere en båd fra USA i størrelsen fra 17-20 fod. Hvad skal man være opmærksom på?
Jeg har læst at den skal CE mærkes eller Coast Guard mærket for at være lovlig herhjemme.
Er der nogen der har kendskab til dette?
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
ved f.eks. 24 fod ca. kr. 18.000,-
+ at der skal betales skat og moms.
Ud over dette skal båden fragtes i USA, den skal embaleres og fragtes OwerSea hvortil der i øvrigt også skal bruges en cradle så båden har noget at stå på.
Det er mange ting og det koster nemt en del ud over bådens pris.
Hilsen
Peter
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Men hvad kræves der for at kunne CE mærke og hvem kan gøre det?
Hvordan kan man se at der ligger en godkendelse fra US Coastguard?
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Men hvad kræves der for at kunne CE mærke og hvem kan gøre det?
Hvordan kan man se at der ligger en godkendelse fra US Coastguard?
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
I forbindelse med en evt. import vil jeg anbefale at du reserverer en del penge til alle de "uventede" udgifter der er ved en evt. import. Alene det at få en "Survey" til at besigtige en båd koster ca. $800,- afhengig af bådens størelse.
nov 2004
Følger: 13 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 2 Svar: 14
Told: 4% af bådens værdi (dvs købspris + fragt)
Moms: 25%
Derudover koster det det ca. 20-30.000 kr i fragt (40 fods container).
Ifølge mine egne beregninger vil en båd der koster ca. 70.000 kr i USA hurtigt koste 130.000 kr før end den er hjemme i DK, og det er endda uden CE-mærkning. Hvis båden er større end 19 fod er den ofte så bred at der skal bruges en "flat container" ved fragt og den koster igen meget mere end en alm 40 fods container.
På den baggrund vil jeg råde folk til at købe en EU-båd
aug 2004
Følger: 3 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 8 Svar: 14
aug 2004
Følger: 3 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 8 Svar: 14
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
CE-mærkning d. 16 jun 1998. Reglerne siger dog at ALLE både uanset alder fra f.eks. USA skal CE mærkes ved indførelse i et EU land.
Som alternativ til selv at besøge USA, kan man vælge at få en båd vurderet af en "Surveyer". Dette koster ca. $800 hvis han/hun er certificeret og dermed "upartisk".
Et stort problem ved køb i f.eks. USA er at de ALDRIG sender en båd til europa uden at den først er betalt - og der er MANGE historier om både der ikke svarede til billederne eller blev leveret uden motor o.s.v..
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
("ALLE" både med årskode F - L fra 98 og frem SKAL være CE mærkede).
En CE mærkning er altid en god salgsparameter.
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
Jeg har indtil nu haft 3 både og ingen af dem har haft nogen egentlige papirer.
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
Import fra USA