{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import fra USA
  • #1   26. sep 2004 Er lige med på en lytter her. Vil måske gerne importere en ny motor. Hvad siger told & skat?

• #2   4. nov 2004 Hej Christian. Alle "både" der importeres fra USA SKAL CE mærkes. Dette forhold lettes væsentligt hvis båden er godkendt af US Coastguard. En CE mærkning koster
    ved f.eks. 24 fod ca. kr. 18.000,-
    + at der skal betales skat og moms.
    Ud over dette skal båden fragtes i USA, den skal embaleres og fragtes OwerSea hvortil der i øvrigt også skal bruges en cradle så båden har noget at stå på.

Det er mange ting og det koster nemt en del ud over bådens pris.

Hilsen

Peter

• #3   5. nov 2004 Jeg takker for de gode besvarelser. Jeg kan se at man skal være lidt varsom med at importere.
    Men hvad kræves der for at kunne CE mærke og hvem kan gøre det?
    Hvordan kan man se at der ligger en godkendelse fra US Coastguard?

• #4   5. nov 2004 Jeg takker for de gode besvarelser. Jeg kan se at man skal være lidt varsom med at importere.
    Men hvad kræves der for at kunne CE mærke og hvem kan gøre det?
    Hvordan kan man se at der ligger en godkendelse fra US Coastguard?

• #5   9. nov 2004 Godkendelsen af US Coastguard er som regel angivet på en US typeplade.
    I forbindelse med en evt. import vil jeg anbefale at du reserverer en del penge til alle de "uventede" udgifter der er ved en evt. import. Alene det at få en "Survey" til at besigtige en båd koster ca. $800,- afhengig af bådens størelse.

• #6   10. nov 2004 Jeg har fået oplyst følgende hos Told & Skat:

Told: 4% af bådens værdi (dvs købspris + fragt)
    Moms: 25%

Derudover koster det det ca. 20-30.000 kr i fragt (40 fods container).
    Ifølge mine egne beregninger vil en båd der koster ca. 70.000 kr i USA hurtigt koste 130.000 kr før end den er hjemme i DK, og det er endda uden CE-mærkning. Hvis båden er større end 19 fod er den ofte så bred at der skal bruges en "flat container" ved fragt og den koster igen meget mere end en alm 40 fods container.

På den baggrund vil jeg råde folk til at købe en EU-båd

• #7   14. nov 2004 da jeg fik min båd kostede en 40 fods ca. 10.000 kr og det gjorde det også ca. da min ven fik en bil sendt i sidste md. stadig 40 fod... (langsom Båden) både er nogen gange billigere i usa... det er dvs mange gange svære at finde gamle både i usa.... et kæmpe MINUS er at alt er tomme gevind og de samme modeller ikke altid (sjælden) er magen til dem i europa.. Dog hvis du bestiller båden til vores nabo land i syd. ( DE ) er der ikke problemmer med at hente den.. da du jo lige så godt kan krydse grænsen fra en båd ferie end at du kun hentede en ny båd der.. der er ikke lov pligtige papir på en båd og derved ikke noget at vise ved grænsen hvis du skulle stoppes... det er de uskrevende regler og det er dem der skal bruges hvis du vil spare noget... venlig hilsen A. Andrews... born O there...

• #8   14. nov 2004 glemte lige at sige at i usa er der noget der hedder båd ophug... og dem er der mange af... ikke noget man ser i DK...

• #9   17. nov 2004 Så vidt jeg ved, er skæringsdatoen for oblikatorisk
    CE-mærkning d. 16 jun 1998. Reglerne siger dog at ALLE både uanset alder fra f.eks. USA skal CE mærkes ved indførelse i et EU land.
    Som alternativ til selv at besøge USA, kan man vælge at få en båd vurderet af en "Surveyer". Dette koster ca. $800 hvis han/hun er certificeret og dermed "upartisk".
    Et stort problem ved køb i f.eks. USA er at de ALDRIG sender en båd til europa uden at den først er betalt - og der er MANGE historier om både der ikke svarede til billederne eller blev leveret uden motor o.s.v..

• #10   18. nov 2004 Som Lasse rigtigt nok siger så er det jo svært at kende den oprindelige importdato for en båd fra f.eks. tyskland. Da vi imidlertid ikke har nogen registrering af lystbåde i DK er dette dog også gældende for "myndighederne" som jo skal kunne påvise en uoverensstemmelse med det til en hver tid gældende regelsæt.
    ("ALLE" både med årskode F - L fra 98 og frem SKAL være CE mærkede).
    En CE mærkning er altid en god salgsparameter.

• #11   18. nov 2004 Hvis bådejeren selv skal bevise bådens forhold, så får flere af mine kammerater et problem. Deres båder er lovlige - De kan bare ikke bevise det.
    Jeg har indtil nu haft 3 både og ingen af dem har haft nogen egentlige papirer.

• #12   8. mar 2005 Det bliver spændende at høre om Dine erfaringer.

Kommentér på:
Import fra USA

Annonce