{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Båd i Københavns Havn {{forumTopicSubject}}

Jeg har et ønske om at købe en jolle eller mindre speedbåd til brug i Københavns Havn.

Jeg er nybegynder og ønsket er, at komme i gang til en overskuelig pris.

Jeg er i tvivl om hvilken minimums længde, man skal gå efter ift. at det ikke bliver for ubehageligt / farligt at sejle.

Jeg har f.eks. kig på en speedbåd, der er 12 fod lang. Er dette for lille en båd, eller kan det godt gå an?

På forhånd tak for jeres anbefalinger smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Båd i Københavns Havn
  • #1   1. mar 2019 Vil mene at hvis du søger komfort, må båden ikke være mindre en 14 fod.....og den bliver hurtigt få lille....!

  • #2   1. mar 2019 Havneundfarten og "buserne" kan lave nogle ret skarpe bølger, har et par gange fået godt med vand ind i min limbo 14 gt speed, selv om vi tog bølgen perfekt, så ville nok ikke gå under 14 fod -12 fod er en meget lille jolle/båd.

  • #3   2. mar 2019 Jeg er enig med Morten og Madsen om at 12 fod er for kort. Jeg ville kigge efter noget i størrelsen 16-17 fod som begynderbåd. Jeg havde selv en 16 fod som fint fungere til turbåd for 3 personer. hvis man er 4 personer så er der ikke megen plads tilbage. I dag har jeg en 20 fods båd som jeg er mega glad for, der er nemlig god plads i. Så du må gøre op med dig selv hvad du skal bruge den til. Her et link til et eks.
    https://www.dba.dk/nordan-16-motorbaad-16-fod/id-1052862009/
    Nordan er et godt enerkendt mærke i båd, og den mest populære er nok den der hedder Nordan 18 (18 fod)


  • #4   2. mar 2019 Husk på reglerne for sejlads i havnen...ingen grund til at købe en speedbåd .

  • Kaj L
    Kaj L Tilmeldt:
    mar 2010

    Emner: 1 Svar: 15
    #5   7. mar 2019 Hvis du er nybegynder og blot vil sejle lidt hyggeture i Kbh's havn, ville jeg bestemt finde en mindre kabinebåd, evt. med en lille indenbords dieselmotor.

Kommentér på:
Båd i Københavns Havn

Annonce