{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.837 visninger | Oprettet:

Valg af gummibåd til fiskeri.?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg er ved at købe en lille gummibåd til fiskeri, og er kommet lidt i tvivl om, hvad jeg skal vælge af bund-type...

Det er helt essentielt, at jeg kan holde ud at stå op i båden en hel dag, men vil gerne høre andres erfaringer mht. oppustelig bund vs. lamelbund og fast/træbund...

Jeg kunne forestille mig, at den oppustelige bund ikke er så behagelig, når man står op, men virker lamel stabil nok til, at man kan f.eks. stå og svinge med en fluestang, uden at det virker ustabilt under fødderne på én.??

Modellerne jeg har kigget på er primært Aquaquick, McFallon, Airmar i 230 ->250 cm størrelserne, og er primært til brug i mindre vande og som alternativ til min store båd (Linder 400).

Håber der er nogen, der kan give et par fif smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af gummibåd til fiskeri.??
  • #1   28. aug 2012 køb for guds skyld en med rib bund.... du bliver træt af det andet

  • #2   28. aug 2012 Rib-bund skriver du - Er det hvor der er en række lameller (også kaldet rulle-bund), eller hvor der er en helt fast plade i hele bunden.??

  • #3   28. aug 2012 RIB er en gummibåd bygget på en glasfiber bund, hvilket er noget af det mest stabile båd du kan købe for penge

    mvh


  • #4   28. aug 2012 Okay... Men planen er, at den skal kunne pakkes helt sammen og tages med i en taske, og løftes over krat og andet skidt, de steder, hvor jeg ikke kan komme til andet...

    Det er netop det alsidige i en lille let båd, der er hele pointen, for ellers kan jeg jo lige så godt smide min Linder 400 i vandet.!

    Så det skal være med en eller anden form for sammen-klappelig bund.!?


  • #5   28. aug 2012 He he... Takker for buddet, men den er lige en meter for lang (det skal være til egoist-turene) og et par tusser for dyr...

    Men bestemt en fin båd smiley


  • #6   28. aug 2012 så er det lamelbund..men det er noget bavl at stå op i en sådan... evt lån en først og prøv

  • #7   28. aug 2012 som mekanikles skriver prøv lige en først , det må da være næsten umuligt at stå op og fiske fra en gummibåd , jeg har en på 290 den må du gerne prøve at stå i , men den er da halvtung at bære rundt på.

  • #8   28. aug 2012 Har selv en lille Brig med lamelbund og en 4 hk motor til, og den har jeg modificeret til fast bund ved at lægge en 2-delt træplade i bunden af den. Det er meget bedre en lamel.
    Når den kun har lamellerne monteret kan den sgu hverken sejle eller lade være...

    Hvis den er helt fladbundet (som min) er styrestabiliteten absolut heller ikke noget at prale af. Så gå gerne efter en med lidt oppustelig køl...

    Jeg fisker gerne fra min Zodiac og det går sgu fint, men til dit behov passer den nok ikke helt smiley


  • #9   31. aug 2012 Så er der kommet en lille bandit i stalden, og jeg takke for input mm. her fra - Det blev en Zodiac Cadet 260 Sport, som har træbund og oppustelig køl, så nu bliver det spændende, at få den i vandet og få det hele afprøvet.!!

    Pic ---> http://ondfisk.dk/Bull/IMAG0431.jpg


Kommentér på:
Valg af gummibåd til fiskeri.??

Annonce